Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:01:29 GMT

عملیات احداث شهرک مسکونی 600 واحدی در آبادان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۳۶۴

عملیات احداث شهرک مسکونی 600 واحدی در آبادان آغاز شد

آبادان - ایرنا - فاز نخست عملیات احداث مجتمع مسکونی 600 واحدی الماس در منطقه علوانیه آبادان روز شنبه با حضور مسئولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا شهردار آبادان روز شنبه در آیین آغاز عملیات ساخت شهرک مسکونی الماس گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت سه هکتار و با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.
حسین حمیدپور اظهار داشت: در این مجتمع 600 واحدی، ایجاد زیرساخت های استاندارد از قبیل آسفالت، معابر شهری، گاز، برق و مخابرات طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعتبار ساخت این مجتمع مسکونی را 2 هزار میلیارد ریال پیش بینی کرد و افزود: معابر استاندارد، فضای سبز، امکان مذهبی و تفریحی، مکان ورزشی، درمانگاه و پارکینگ در مدت زمان حدود سه سال در این شهرک مسکونی ایجاد خواهد شد.
شهردار آبادان گفت: در طراحی این شهرک مسکونی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود بازارچه مجهز پیش بینی شده تا ساکنان آن برای خرید روزانه در شهر تردد کمتری داشته باشند.
حمیدپور تصریح کرد: ساخت چنین شهرک های مسکونی شهر آبادان را از بافت فرسوده خارج می کند و این مهم با ورود بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: آبادان از لحاظ فرسودگی بافت شهری، در رتبه دوم شهرهای استان و در رتبه ششم شهرهای کشور قرار دارد.
شهردار آبادان تصریح کرد: برخی مناطق آبادان به لحاظ عمرانی و زیرساخت های فرهنگی ضعیف هستند و شاهد بافت ناکارآمد شهری هستیم.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهرداري احداث شهرك مسكوني آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران