Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مرشدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پالایشگاه گاز ایلام در راستای اقتصاد مقاومتی و دور زدن تحریم ها، برنامه های مدونی برای پایداری تولید در زمینه های مختلف در دست اقدام دارد که به مرور زمان اجرایی می شوند.
وی یادآور شد: بیش از520 مورد قطعات یدکی شامل پروانه های پمپ و کمپرسور، قطعات یدکی شیرآلات، رینگ های کربنی، کلگی روتوفرم، انواع یاتاقان های ژورنال، سیت رینگ، پوشش های کربنی، درای گس سیل و بریرگس سیل کمپرسورهای تقویت فشار و غیره با استفاده از توان داخلی توسط شرکت های داخلی بومی سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرشدی با اشاره به اینکه این شرکت وابستگی خود را در زمینه تهیه تجهیزات و قطعات به خارج، به حداقل رسانده است، اظهار داشت: بیش از 20 مورد تجهیزات شامل تیپ فلر، کندانسور، پوسته ریبویلر، تیوب باندل ، روتور، شافت، شیرهای کنترلی و غیره توسط شرکت های داخلی تولید شده است که با نمونه های مشابه خارجی معتبر قابل مقایسه هستند.
وی با بیان اینکه با تولید این تجهیزات علاوه بر صرفه جویی ارزی، از لحاظ زمانی نیز به صرفه تر است، افزود: خودباوری به متخصصان داخلی باعث افزایش راندمان کاری در ابعاد مختلف واحدهای تعمیراتی این شرکت شده است.
رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه واحد تعمیرات این شرکت تلاش می کند با استفاده از توان داخلی، تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را بدون وابستگی به خارج تهیه و زمینه را برای پایداری تولید هموار کند، گفت: اقدامات واحد تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار چشمگیر بوده و تاکید مقام معظم رهبری در این حوزه را در سرلوحه کاری خود قرار داده است.
7172/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اقتصاد مقاومتی پالایش سیل صرفه جویی مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید پرشی گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده برای از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب است که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.


وی افزود: کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه رامین اهواز هستند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب برای استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.


پرشی ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل  تیپ  ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve  مدرنیزه در هد پمپ کردیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.


سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز می‌گوید: هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود  ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل براساس مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند و سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین