Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه لوکزامبورگ با اشاره به جدایی‌های که بحران پناهندگان و بحران مالی در اتحادیه اروپا ایجاد کرده است این اتحادیه را به دلیل مناقشات بر سر معاهده موشک‌های میان برد هسته‌ای در معرض تهدید جدایی دیگری دانست. ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ین آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در مصاحبه‌ای درباره عدم توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره بحران در ونزوئلا ابراز ناراحتی کرده و گفت: در ونزوئلا این مسئله مطرح است که از یک درگیری داخلی جلوگیری به عمل آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو اروپا نمی تواند در این راستا بی طرف باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای با ایران یک ایده اروپایی بود گفت: قبلا ما در اروپا یک خط و مشی مشترک را دنبال می کردیم. البته این خط و مشی مشترک بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا شکست خورده است. از آن زمان اتحادیه اروپا دیگر در خاورمیانه حرفی برای گفتن ندارد. از دید آزلبورن این یک فاجعه است.

وی افزود: ما فرصت ها و شانس های خود را از دست داده‌ایم. بی اهمیتی اروپا با بحران پناهندگان از سال 2015 آغاز شد. اینکه بعد از آن این موفقیت به دست نیامد که یک سیاست مهاجرتی مشترک را در پیش گیریم بزرگترین شکست در تاریخچه اروپا است. از طرف دیگر اتحادیه اروپا از طریق برگزیت و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به شدت تضعیف شده است. این یک نقطه عف تاریخی مانند سقوط دیوار برلین بود که تا امروز اتحادیه اروپا شوک حاصل از آن را هضم نکرده است.

تاکید آلمان بر لزوم پایبندی به معاهده موشکیاعلام آمادگی ناتو برای گفتگو با روسیه درباره معاهده موشکیکرملین: خروج آمریکا از معاهده موشکی دنیا را به مکانی خطرناک تبدیل می‌کند

وی همچنین به مناسبات با روسیه پرداخته و این مسئله که روسیه را از دست بدهیم و پوتین را دشمن در نظر بگیریم رد کرد. وی اعتراف کرد که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شکست خورده است.  به گفته وی در ضمن تحریم ها علیه روسیه به خودی خود هدف نبودند. اگر پوتین حرکتی به خود داده و توافق مینسک را برآورده کند این تحریم ها هدف خود را به دست آورده است.

آزلبورن در بخش دیگری از این گفتگو به خروج آمریکا و روسیه از توافق موشک‌های میان برد هسته‌ای اشاره کرده و اظهار داشت: همه چیز در مسیر کاملا غلطی قرار گرفته است. اروپایی‌ها باید حالا در کنار هم قرار گیرند و با هم متحد شوند تا از یک مسابقه تسلیحاتی جلوگیری به عمل آورند وگرنه این اتحادیه دچار جدایی می شود.

وی افزود: بعد از جدایی بین شمال و جنوب اروپا در دوران بحران مالی سال 2010 و شکاف بین غرب و شرق این اتحادیه در مسئله پناهندگان حالا این اتحادیه در معرض جدایی دیگری قرار دارد. این شکاف بین آن هایی ایجاد می شود که خواهان سلاح های اتمی در اروپا هستند و آن هایی که آن را رد می کنند.

وی درباره این موضع گیری شفاف دبیر کل ناتو در این شرایط که گفته است هیچ مسابقه تسلیحاتی هسته‌ای در اروپا نباید وجود داشته باشد ابراز خشنودی کرد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم