Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: هیچ تولید وتوزیع کننده حق ندارد مواد مایحتاج عمومی را غیر از قیمت واقعی آن به فروش برساند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سید یونس حسینی عالمی طی گفت و گویی اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار جلسه کمیته نظارت برفرایند عرضع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی با ریاست دادستان مرکز استان و با حضورمسئولین مرتبط استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه افزود: با توجه به ارائه ارز دولتی به کلیه وارد کنندگان نهاده های دامی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی جهت کنترل قیمت در بازار و عرضه مناسب برای تامین نهاده های مورد نیاز مرغداری های کشور و استان ، لذا ضرورت دارد سازمان جهاد کشاورزی با نظارت جدی بر کلیه فرآیندهای واردات ، توزیع و عرضه نهاده های دامی از مبادی ورودی به کشور تا رسیدن به دست مرغداری ها نظارت مستمر و جدی همراه با فهرست افراد واردکننده، توزیع کننده ، دریافت کننده و مصرف کننده با ثبت قیمت ، میزان تحویل نهاده ها ، مقدار مصرف داشته باشد. در صورت تخلف یا گرانفروشی و یا احتکار و عدم عرضه ، مراتب به مراجع ذیربط نظارتی اعلام گردد.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر نحوه عرضه گوشت مرغ و جلوگیری از گرانفروشی در گلوگاههای اصلی آن، مقررگردید تیم های بازرسی با عضویت سازمان جهاد کشاورزی ،سازمان صنعت معدن و تجارت ، اداره کل تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی در کلیه شهرستانها تشکیل و با بازرسی از کشتارگاهها ، بر عرضه و فروش مرغ درب کشتارگاه وفق قیمت مصوب و ابلاغی به آنان جهت عرضه به بازار ، نظارت جدی و بدون اغماض داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به تصویب قیمت قطعی 11 هزارو پانصد هزار تومان مرغ برای مصرف کننده نهایی در بازار توسط وزارت جهاد کشاورزی با توافق تولیدکنندگان از سویی و دریافت نهاده های با ارز دولتی 4200 تومانی از سویی دیگر، ضرورت دارد سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی بر نحوه عرضه و فروش مرغ در بازار طبق قیمت اعلامی نظارت و در صورت مشاهده فروش مرغ با قیمت بیشتر با فرد مرتکب و یا زنجیره گرانفروشان قبلی آن برخورد لازم را وفق مقررات تعزیرات داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه اظهار داشت: گاها گزارشاتی در این خصوص ارائه شده که شاهد توزیع ناعادلانه این امرهستیم و این حوزه به طوردقیق به این موضوع ورود کرده و به صورت جدی و قانونی باراندخواران برخورد خواهد کرد.

وی گفت: ما همه خادم مردم هستیم، قاعدتا تلاطم در بازار وجود دارد؛ اما نکته‌ای که در اینجا مهم است بحث رعایت انصاف در حقوق مردم و رعایت قانون است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد

به گزارش خبرآنلاین ،روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902747

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب