Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:08:19 GMT

اقتصاد قوی مانع نفوذ و سلطه دشمن در کشور است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۷۳۱۰

اقتصاد قوی مانع نفوذ و سلطه دشمن در کشور است

امام‌جمعه گالیکش گفت: کشورهایی که اقتصادشان قوی است؛ خود آن اقتصاد قوی مانع می‌شود تا دشمن بتواند به کشور آن‌ها مسلط شود و نفوذ کند؛ برعکس آن اقتصاد ضعیف زمینه نفوذ و سلطه دشمنان را به اشکال مختلف در کشور فراهم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حجت‌الاسلام سید محمد دلبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش با اشاره به تحلیل بخش اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: آدرس‌های غلط خارجی تهدید اصلی اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گذشته است؛ مردم با بصیرت و انقلابی ما به نحو احسن در جشن‌های 40 سالگی انقلاب حضور یافتند و اولین گام و قدم را مردم در یوم‌الله 22 بهمن در این مسیر برداشتند. با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری می‌توان گفت که مردم در بسیاری از امور از مسئولین جلوتر هستند.

امام‌جمعه گالیکش افزود: هرچند مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری همه ملت بودند امام معظم له جوانان را در خط مقدم مورد خطاب قراردادند و توصیه‌های هفت‌گانه‌ای در این رابطه فرمودند که یکی از این‌ها بحث اقتصاد بود.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: اقتصاد قوی مانعی مقابل نفوذ و سلطه دشمن بر کشور است.

به گفته وی کشورهایی که اقتصادشان قوی است؛ خود آن اقتصاد قوی مانع می‌شود تا دشمن بتواند به کشور آن‌ها مسلط شود و نفوذ کنند؛ برعکس آن اقتصاد ضعیف زمینه نفوذ و سلطه دشمنان را به اشکال مختلف در کشور فراهم می‌کند.

امام‌جمعه گالیکش گفت: از سال 89 تاکنون که در جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار داریم؛ در برخی زمان‌ها به دلیل نداشتن اقتصاد قوی و نشان دادن ضعف امتیازاتی به دشمنان واگذار کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام دلبری تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جلوی نفوذ دشمنان را بگیریم اقتصادمان را باید قوی کنیم. اقتصاد در جامعه اسلامی هدف غایی و نهایی نیست ولی اقتصاد قوی داشتن خوب است؛ هدف نهایی و غایی طبق فرمایش قرآن به تکامل رسیدن انسان‌ها و جامعه بشری که اقتصاد یکی از موجبات آن است.

وی با اشاره به اینکه عدم موفقیت نظام اسلامی در حوزه اقتصاد چهار عامل دخیل و شریک است گفت: تحریم‌های ظالمانه و وسوسه دشمنان دو عامل بیرونی و عیوب ساختاری و ضعف مدیریت دو عامل درونی مشکلات اقتصادی کشور است.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: راهکار برون‌رفت از مشکلات امروزه کشور پیگیری اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و عمل به آن است.

وی با اشاره به اینکه چرا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 5 سال قبل که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده اجرانشده گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: جوانان، دانایی، مؤمن و مسلط به دانسته‌های اقتصادی باید در درون دولت وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: اجرایی نشدن فرمایش رهبری در این حوزه مدیریت ضعیف و ناآگاهانه است.

امام‌جمعه گالیکش گفت: امروزه شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» حسین‌ابن‌علی علیهم اسلام  باید سرلوحه کار مسئولین باشد؛ در مقابل دشمن باید ایستاد حتی اگر جنگ جنگ اقتصادی باشد؛ راه عبور ما از مشکلات و جنگ اقتصادی بوسه بر پنجه گرگ نیست؛ گرانی و بیکاری تورم غوغا کرده است؛ این مردم انقلاب نکردند که در صف مرغ و گوشت بایستند. 40 سال آمده‌اند و همه هستی خود را فدای انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان گفت: پس از یک دهه تاخیر در اعزام به حج عمره، این پرواز شامل دو کاروان از اهل سنت و یک کاروان شیعه بود که به سرزمین وحی اعزام شدند.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: این سفر ده روزه است و حجاج ۵ روز در مدینه منوره، و بقیه را در مکه مکرمه اقامت دارند.

بیشتر بخوانید؛ افزایش ۷ درصدی جابجایی مسافران نوروزی در فرودگاه‌های هرمزگان
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان افزود: کوچیک‌ترین حاجی ۷ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۷ ساله است.
جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان هم گفت: حجاج ۱۹ اردیبهشت ماه از مبدا جده به بندرعباس باز میگردند.

دیگر خبرها

  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد