Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،بهارستانی شهردار طبس در جمع خبرنگاران در خصوص نظارت بر قسمت‌های مختلف شهرداری گفت: با توجه به چارت اداری شهرداری به رؤسای ادارات اختیارات کامل داده شده و رؤسای ادارات نیز به طور کامل بر مسائل نظارت و دقت دارند.

وی افزود:ممکن است در خانواده ۲۴۴ نفری شهرداری نقص‌هایی نیز باشد همه ما چون یک تیم هستیم و اگر یک نفر نیز کوتاهی کرده باشد به پای همه نوشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهارستانی با تأکید بر اینکه این مسائل با کمک شما رسانه‌ها حل خواهد شد، گفت: برخی خواسته‌ها و مشکلات وجود دارد که ممکن است ما نبینیم اما چشم بینای مردم آن را خوب می بیند و شما می‌توانید این مسائل را مطرح کنید.

شهردار طبس در خصوص میزان حقوق معوقه کارکنان شرکتی و کارکنان شهرداری نیز افزود: تا این لحظه به طور میانگین دو ماه معوقات حقوق داریم.

وی گفت:طبق قراردادی که با با شرکت‌ها می‌بندیم آن‌ها موظف هستند حتی در صورت عدم پرداخت از سوی شهرداری نیز حداقل تا دو ماه حقوق برای پرداخت داشته باشند با توجه به آماری که از سوی اداری مالی اعلام شده شرکت‌های شهرداری تا دی ماه به صورت علی الحساب حقوق پرداخت کردند و خود شهرداری نیز تا آذر ماه پرداختی داشته است.

بهارستانی در خصوص افزایش میزان درآمد شهرداری با وجود شرایط بد اقتصادی افزود:با وجود شرایط نامناسب اقتصادی شهرداری امسال حدود ۱۵ و نیم میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به سال گذشته حدود سه و نیم میلیارد تومان افزایش داشته است.

شهردار طبس همچنین در خصوص بودجه سال ۹۷ شهرداری به مبلغ ۲۳ و نیم میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار کرد:با به وجود آمدن این شرایط برخی تصمیم های مان مختل شد اما در این حال رشد نرمال بودجه‌ای را داشتیم و رشد ۳ و نیم میلیارد تومانی درآمد شهرداری در این شرایط موفقیت بزرگی است.

وی از هدیه شب عید کارکنان شهرداری نیز سخن گفت و بیان کرد: تا امروز برنامه‌ریزی دقیقی در این مورد صورت نگرفته شاید امسال با توجه به شرایط اقتصادی مبلغ کمتری در نظر گرفته شود اما به طور حتم انجام خواهد شد.

بهارستانی در خصوص بودجه سال ۹۸ نیز گفت: از نظر قانونی بودجه باید ۶۰ درصد به مصارف عمرانی و ۴۰ درصد به مصارف دیگر اختصاص داده شود اما با توجه به وضعیت اقتصادی و بالا بودن تعداد نیرو‌های شهرداری مجبور هستیم تغییراتی در این درصد‌ها بدهیم.

شهردار طبس افزود:با توجه به تعداد بالای نیرو‌ها سعی کردیم پروژه‌هایی را که خود شهرداری می‌توانست آن‌ها را به صورت امانی انجام دهد در صدر قرار دهیم چرا که اگر می خواستیم از پیمانکار استفاده کنیم با توجه به سطح بدهی‌ها و توان مالی شهرداری امکان پذیر نبود پس پروژه‌هایی چون بلوار شهدای منا را با این شرایط آغاز کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد فاز ۱ بلوار شهدای منا تا دو یا سه ماه آینده یک باند آن نیز آسفالت شود.

بهارستانی از پروژه‌های عمرانی در دست انجام و انجام شده شهرداری نیز به محوطه سازی پارک بانوان، یادمان شهدای گمنام ،اصلاح هندسی جابجایی تأسیسات برق و آب ،جدول گذاری، زیرسازی و روسازی آسفالت فضای سبز و روشنایی بلوار مهندس شکیبی در کمتر از یک ماه نوری و ساماندهی حدود ۹ پارک محله‌ای در فاز ۲ امیرالمؤمنین یک پارک محله‌ای در منطقه دیده شک،اصلاح ورودی مسکن مهر، فضای سبز بلوار شهدای گمنام و بلوار شهدا نام برد.

شهردار طبس در خصوص بلوار شهدا با توجه به عبور تعداد زیادی از مسافران از این قسمت شهر و اهمیت زیباسازی آن گفت: در گذشته محوطه بزرگی برای فضای سبز این قسمت در نظر گرفته شده بود که با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود منابع آبی تصمیم گرفتیم طراحی دیگری در آن انجام دهیم.

وی افزود: طراحی این بلوار به صورت دو قسمت سه متری در مجاورت با آن‌ رفت و برگشت خیابان فضای سبز خواهد بود ۲ قسمت ۲ متری به عنوان باند دوچرخه سواری دو باند دو متر و نیمی رفت و برگشت برای پیاده روی و یک باند سه متری در وسط که قرار است در هر ۸ متر یک نفر نخل کاشته شود و در سایه نفت خام مبلمان شهری و یا موارد دیگر جانمایی شود.

بهارستانی با اشاره به اینکه با این طراحی، این بلوار یک محور مناسب برای پیاده روی و عبور دوچرخه و نماد مناسبی از شهر خواهد بود،اظهار کرد: این طرح یک آینده‌ نگری برای حداقل ۳۰ تا ۴۰ سال آینده خواهد بود و در ادامه موارد بسیار دیگری برای بهبود امنیت آن در نظر گرفته خواهد شد.

شهردار طبس در خصوص مشارکت‌های مردمی و خصوصی سازی نیز بیان کرد: سرمایه گذاری و مشارکت مردمی کمک بزرگی به شهرداری کرده است.

وی تصریح کرد:این قدم ما در بحث خصوصی‌سازی در شهرداری طبس ایجاد کمیسیون مشارکت‌های مردمی بوده و تاکنون تصمیمات و مصوبات خیلی خوبی از این کمیسیون داشته‌ایم.

بهارستانی یزدی با اشاره به اینکه طبس اولین شهر در استان است که کمیسیون مشارکت‌های مردمی در شهرداری دارد و به مصوبات آن عمل می‌شود، گفت: از دستاورد‌های این کمیسیون ساماندهی پارکبان‌های میدان امام و جایگاه سی ان جی بوده که درآمدزایی مناسبی نیز برای شهرداری داشته است.

شهردار طبس افزود: پنجشنبه روستا و مجتمع توریستی نیز از مواردی است که به تازگی مصوب شده به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در خصوص واگذاری مجتمع توریستی به بخش خصوصی گفت: قرار است سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیون تومان اورهال برای تأسیسات ما انجام دهد و ماهیانه نیز مبلغی را به شهرداری تحویل نماید.

بهارستانی در خصوص طلب شهرداری از مراکز دولتی و بخش خصوصی افزود: تا این لحظه مبلغ این بدهی ۱۳ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان از بخش خصوصی و بیش از ۳۰ میلیارد تومان در بخش دولتی است که از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پیگیری برای ثبت آن انجام و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان ثبت شده است.

شهردار طبس در خصوص سهم کسبه در بازسازی رواق‌های میدان امام اظهار کرد: اگر کسبه در پرداخت سهم نقدی تعلل کنند شهرداری قادر به پرداخت حقوق کارگران نخواهد بود.

انتهای پیام/غ

 ۶۰ درصد بودجه سال ۹۸ شهرداری طبس برای مصارف عمرانی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری توریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است