Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس قانون قطع درختان غیرمثمره و تغییر کاربری آن جرم محسوب می‌شود و با متخلفان با استناد به قانون تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی برخورد خواهد شد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محرم عدلی ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه باغات استان اردبیل اظهار داشت: در طی روزهای گذشته شاهد قطع بی رویه درختان مثمره و غیرمثمره در سطح باغات استان هستیم  که این امر سبب کاهش  سطح سبز در سطح باغات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دلایل عمده‌ای که عده‌ای از باغداران اقدام به این کار می‌کنند عدم باردهی درختان مثمره است که توصیه ما به باغداران این است که با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراتب را اطلاع دهند تا طبق توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان اقدام به قطع درختان کهنسال و غیرمثمره شده و به جای آن ارقام مناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه کشت شود.

سرما 328 میلیارد تومان خسارت به باغات اردبیل وارد کردامکان‌سنجی جایگزینی ارقام مقاوم به سرما در باغات اردبیل انجام می‌شودباغات اردبیل در قالب طرح علم صنعت باغبانی ساماندهی می‌شوند

مدیر باغبانی  سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: قطع درختان غیرمثمره نیز می‌بایست با اطلاع و اجازه اداره کل منابع طبیعی و مدیریت جهاد کشاورزی محل مربوطه صورت بگیرد چرا که طبق قانون قطع درختان غیرمثمره و تغییر کاربری آن جرم محسوب می‌شود و با متخلفان با استناد به قانون تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی برخورد خواهد شد.

عدلی تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی که در طی سال‌های گذشته شاهد آن هستیم بسیاری از ارقام درختان مثمره قبل از پایان سرمای فصل زمستان به گل می‌نشینند و متعاقب با سرمای دیررس کل محصولات از بین می‌روند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: توصیه ما به این عده از باغداران نیز این است که اگر قصد اصلاح باغات خود و جایگزینی ارقام  درختان خود را با دیرگل دارند می‌بایست  با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به تهیه ارقام دیرگل و پرمحصول و مقاوم به آفات و امراض  وقرنطینه شده اقدام کنند تا در طی سال‌های آتی نیز با مشکلات مشابه مواجه نشوند .

اختصاص 2200 هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار به کشت کلزا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز اظهار کرد: کلزا گیاهی است که در تناوب با گندم و جو به عنوان یک محصول پائیزه اقتصادی کشت شده و از آنجائی که بهترین تاریخ کاشت این محصول در شهرستان بر اساس نتایج ایستگاه تحقیقات کشاورزی از دهه دوم مهرماه تا دهه دوم آبان‌ماه است بدلیل عدم بارندگی به موقع و مناسب در سال جاری، علی رغم تلاش‌های بی وقفه کارشناسان این مدیریت در خصوص کشت کلزا از جمله برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های ترویجی و آموزش‌های انفرادی کشاورزان، کشت محصول کلزا در سطح دو هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی شهرستان که عمدتا ارقام هایولا 50، تراپر،آقامکس، نپتون، ناتالی و هیدرومیل است، صورت گرفت.

ربعلی جهانی افزود: کلزا  یکی از گیاهان روغنی است که دانه آن حاوی 45 تا 40درصد روغن و 35 تا 25 درصد پروتئین است و روغن کلزا به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیراشباع و درصد پایین اسیدهای چرب اشباع همانند زیتون جزو با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است.

وی گفت: سیاست توسعه کشت دانه‌های روغنی با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم با توجه به آموزش‌های گسترده‌ای که در خصوص اجرای کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت و نیز آموزش‌های انفرادی صورت می‌گیرد در سال‌های آینده بیش از پیش شاهد توسعه این محصول در منطقه باشیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایار خان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند، اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اعلام اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات، ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است و با اشاره به اقدامات قانونی انجام شده اظهار داشت: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و همچنین موارد متعددی اعم از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری از جلوگیری تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نمی‌دهیم.

کد خبر 6090651

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز