Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:12:01 GMT

هنر انقلابی باید مفاهیم اسلام ناب را جاودانه سازد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۵۸۶۱

هنر انقلابی باید مفاهیم اسلام ناب را جاودانه سازد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: هنر متعهد و انقلابی آن است که معارفی را که ادیان الهی خصوصاً اسلام ناب با هدف سعادت حقیقی بشر به‌ دنبال ترویج آن بوده‌ اند در جوامع انسانی منتشر کند و در افکار بشر ماندگار و جاودانه سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، محمد صادق فتح‌الهی در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، دانشجویی ققنوس که در دانشکده فنی و حرفه ای شهید قاضی طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: هنر، مردم‌شناسی، انسان ‌شناسی و جامعه‌ شناسی از یک منشا سرچشمه می‌ گیرند و اشتراکات بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: هنرمند، علاوه بر تکالیف ذاتی انسانی، به عنوان عضوی از جامعه به علت ویژگی‌های بسیار ممتاز هنر باید درخصوص قالب و مضمون آثار خود نیز احساس تعهد کند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، ابراز کرد: هرقدر یک هنرمند به مرحله بالاتری از فکر و اندیشه و درک عقلانی  برسد، جوهره کارهای هنری او کیفیت و ارتقای بیشتری خواهد یافت و درک هنری او از پشتوانه بیشتری برخوردار خواهد بود.

فتح اللهی، تاکید کرد: هنر متعهد و انقلابی آن است که معارفی را که ادیان الهی خصوصا اسلام ناب با هدف سعادت حقیقی بشر به‌دنبال ترویج آن بوده ‌اند در جوامع انسانی منتشر کنند و در افکار بشر ماندگار و جاودانه سازد.

وی، بیان کرد: در هنر متعهد برخلاف تصور عامه، الزامی به استفاده از واژگان یا نهادهای مذهبی نیست، بلکه ترویج هنرمندانه مقولاتی نظیر عدالت، حقوق انسانی و مسائل اخلاقی و پرهیز از ابتذال و استحاله هویت انسان و جامعه می‌تواند نمونه ‌های خوبی از هنر و متعهد انقلابی باشد.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه هنر، روایت‌گر نوعی عقلانیت و وسعت فکری است و ماهیت پیچیده دارد، اذعان کرد: می ‌توان هنر را در مفهوم کلی به معنی اوج زیبایی و کمال یک روش یا یک کنش یا برخورداری از یک جامعیت دانست و به بیان دیگر، هنر از مقوله ابتکار و خلق است که ارزش آن را همه کس نمی‌فهمند و برای خیلی ‌ها نا آشناست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم

الحاج ملا محمد حنیف حمزه رئیس عمومی اجرائی برشنا با حافظ محمد امین عمری والی غزنی دیدار و روی پروژه های توسعوی برق رسانی در آن ولایت بحث و تبادل نظر نمودند.

دفتر مطبوعاتی برشنا بانشر این خبر نگاشته است:‌ در این دیدار والی غزنی در رابطه به مشکلات برق رسانی در آن ولایت صحبت نموده پیشنهاداتی را برای فراهم نمودن خدمات برق رسانی برای باشندگان آن ولایت به رئیس عمومی برشنا ارایه نمود.

الحاج ملا محمد حنیف حمزه ضمن استماع مشکلات و پیشنهادات برای خدمات برق رسانی از سوی والی این ولایت گفت که ما در تمامی ولایت‌ها متعهد به فراهم سازی برق منظم به مشترکین هستیم.

در این دیدار رئیس برشنا جهت حل مشکلات و بهبود روند خدمات رسانی برق هدایاتی را به بخش‌های مربوط ارایه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند