Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ جدیدترین شماره ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» به صاحب‌امتیازی موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیرمسئولی فرج‌الله فرج‌اللهی منتشر شد.

مقالاتی که در این شماره  منتشر شده بدین قرار است: «قدرت دفاعی کشور؛ ضرورتی غیر قابل چانه‌زنی» نوشته مهدی پیشوایی؛ «غلو و تفویض و تقصیر» به قلم احمد بهشتی؛ «در آستانه قرآن» تألیف احمد بهشتی؛ «مددرسانی خدا، هم به دنیاخواهان و هم به آخرت‌خواهان» نوشته یعقوب جعفری؛ «پیامبر رحمت» به قلم فرج‌الله فرج‌اللهی؛ «نفوذ و گسترش اسلام و تشیع در شبه قاره هند» نوشته غلامرضا گلی‌زواره؛ «پیام صحیفه» به قلم محمود حکیمی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمتی از مقاله «غلو و تفویض و تقصیر» می‌خوانیم: «امامان حق و مطاعان مطلق، ناگزیر بودند همواره با سه پدیده شوم مبارزه کنند: غلو و تفویض و تقصیر. گروهی از روی سادگی یا از راه شیطنت، در مورد شأن و مقام ائمه اطهار(ع) غلو می‌کردند و آنها را از مقام بندگی به مقام ربوبی ارتقا می‌بخشیدند یا یک درجه پایین‌تر، قائل به تفویض می‌شدند. گروهی دیگر به تفریط می‌گراییدند و امامان را از جایگاه عزت و عظمت و عصمت تنزل می‌دادند و تقصیر می‌کردند.»

در مقاله یعقوب جعفری آمده است: «باید توجه کنیم که مشیت و اراده الهی برای خود حساب و کتاب دارد و خداوند برای همه، امکان دستیابی به مواهب طبیعت را قرار داده و اسباب زندگی را فراهم کرده، ولی افراد در استفاده از آن متفاوتند. قسمت اعظم این تفاوت به اراده و سعی و تلاش شخصی مربوط است و قسمتی هم از اراده او خارج است و در عین حال، آن قسمت نیز مطابق حکمت الهی است.»
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ماهنامه مقاله مکتب اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است