Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@00:04:21 GMT

واردات نفت آسیا از ایران دو برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۶۴۰۷

صراط:

به نقل از رویترز، آمار رسمی و تجاری نشان داد چهار خریدار بزرگ آسیایی نفت ایران شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی مجموعاً ۷۱۰ هزار و ۶۹۹ بشکه در روز نفت ایران را در ژانویه وارد کردند که ۴۹ درصد در مقایسه با ژانویه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از نوامبر گذشته به اجرا درآمد، واردات نفت آسیا از ایران را متأثر کرد با این حال واشنگتن به هشت کشور برای ادامه واردات از ایران به میزان کمتر از سابق، به مدت شش ماه معافیت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران با مشکلات مربوط به حمل محموله و پرداخت پول مواجه بودند که ازسرگیری واردات نفت ایران از سوی ژاپن و کره جنوبی را به تأخیر انداخت.

ژاپن در ژانویه نخستین محموله نفت ایران را از زمان آغاز تحریم‌ها خریداری کرد و انتظار می‌رود این محموله را در فوریه دریافت کند.

کره جنوبی نیز واردات نفت ایران را در ژانویه پس از چهار ماه وقفه از سر گرفت اما آمار شرکت ملی نفت کره نشان داد وارداتش ۷۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت داشت. این کشور که سومین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا به شمار می‌رود، خرید میعانات از ایران را محدود کرده است.

با این حال واردات نفت ایران از سوی ژاپن و کره جنوبی در ماه‌های پیش رو افزایش خواهد یافت زیرا به گفته منابع بازرگانی، خریداران این دو کشور تلاش می‌کنند از فرصت موجود برای خرید نفت ایران نهایت استفاده را ببرند.

طبق آمار رفینیتو آیکان، انتظار می‌رود واردات نفت آسیا از ایران در فوریه دو برابر افزایش یافته و به ۱.۳۸ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

چین که بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران است، در ماه ژانویه ۳۷۷ هزار و ۳۸ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که در مقایسه با بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر کاهش داشت اما واردات پکن بالاتر از ۳۶۰ هزار بشکه در روز است که تحت معافیت‌های آمریکا می‌تواند از ایران وارد کند.

هند نیز خرید نفت ایران در ژانویه را به ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز محدود کرد که پایین ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود که این کشور می‌تواند تحت معافیت از تحریم‌های آمریکا وارد کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: واردات نفت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد