Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- نخست وزير ارمنستان روز پنجشنبه پس از ورود به اصفهان از آثار تاريخي اين کلانشهر ديدن کرد.

به گزارش ايرنا، نيکول پاشينيان که در صدر يک هيات بلند پايه سياسي و اقتصادي وارد اصفهان شد در گذر از مسير زاينده رود از اثر تاريخي پل خواجو ديدن کرد و پس از ورود به مجموعه تاريخي ميدان نقش جهان به تماشاي بناهاي تاريخي واقع در آن شامل مسجد امام، بازار قيصريه و مسجد شيخ لطف الله پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ميدان نقش جهان که يکي از بزرگترين و زيباترين ميدان هاي تاريخي جهان است که در تاريخ هشتم بهمن 1313 به شماره 102 در فهرست آثار ملي ايران ثبت شد و در ارديبهشت 1358 به شماره 115 جزو نخستين آثار ايراني بود که به عنوان ميراث جهاني يونسکو نيز به ثبت جهاني رسيد.
نخست وزير ارمنستان در بدو ورود در فرودگاه اصفهان از سوي عباس رضايي استاندار و سيپان کاشجيان اسقف اعظم و پيشواي ديني ارامنه اصفهان و جنوب ايران مورد استقبال قرار گرفت.
ديدار و گفت و گو با استاندار، بازديد از آثار تاريخي و گردشگري کلانشهر اصفهان، ديدار با جامعه ارامنه و جنوب ايران در ورزشگاه آرارات، بازديد از کليساي وانک و ديدار و گفت و گو با اسقف اعظم جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ايران از جمله برنامه هاي نخست وزير ارمنستان در اصفهان اعلام شد.
ارمنستان با حدود 30 هزار کيلومتر مربع مساحت و بيش از سه ميليون نفر جمعيت در منطقه قفقاز با کشورهاي ترکيه ، گرجستان ، جمهوري آذربايجان و ايران هم مرز است.
اين کشور حوزه قفقاز جنوبي به دليل هم مرز بودن با کشورمان از اهميت ويژه اي در مراودات اقتصادي برخوردار بوده و پلي ميان ايران و کشورهاي عضو اتحاديه اورآسيا محسوب مي شود.
جمعيت ارامنه ساکن در اصفهان حدود هفت هزار نفر است که بيشتر آنها ساکن شهرستان اصفهان هستند.
6994/6020/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم) نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم) کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد