Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه نویسی از آن دست مشاغلی است که فارغ التحصیلان بسیاری از دانشگاه دارد و یافتن بازار کار مناسب برای آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. حالا یک استارت آپ تلاش دارد تا این پروسه را برای کارجو و کارفرما ساده‌تر کند. گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ حمیده آقاجانی- شاید کمتر فردی در سال‌های ابتدایی دهه ۴۰ میلادی به ذهنش خطور میکرد که دستگاهی پیچیده نسبت به تجهیزات آن‌سال‌ها بتواند با سرعت جای تجهیزات آنالوگی مثل چرتکه را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که ساخت رایانه در نوع ابتدایی به چندین دهه قبل‌تر از پیدایش آن باز می‌گردد.

شاید ۴ دهه پیش داشتن یک سیستم کامپیوتری ساده به عنوان کالای لوکس و لاکچری در دست تعداد محدودی از افراد جامعه و سازمان‌های به خصوص بود، اما امروزه به قدری وسعت یافه و در سایز‌های مختلف و با کارایی‌های متنوع در بازار وجود دارد که تقریبا اکثریت انسان‌ها نوعی از آن را در اختیار دارند و مندسان در تلاشند تا در حوزه‌های نرم افزار و سخت افزار سیستم‌های عامل آن‌ها را ارتقا دهند و نمونه‌های جدیدتری را به بازار عرضه نمایند.

لازمه‌ی کار کردن با یک  سیستم رایانه‌ای وجود یک بخش نرم افزاری است. بزرگترین بخش نرم‌افزاری سیستم‌های کامپیوتری سیستم‌های عامل هستند که توسط توسعه دهندگان برای استفاده هر چه راحت‌تر و سریع‌تر از امکانات کامپیوتر طراحی شده است.

یک رایانه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده، اما آنچه که به عنوان موتور محرکه آن به حساب می‌آید میزان کد‌های دستوری است که در قالب برنامه در اختیار کاربر قرار می‌گرد. برنامه نویسی کامپیوتر یکی از تخصص‌هایی است که در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است و این روز‌ها رونق خوبی دارد.

امروزه برنامه نویسان با استفاده از امکانات و شرایط موجود در تمام حوزه‌ها ورود پیدا کرده‌اند و فضا برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و سایر موسسات به گونه‌ای رقابتی شده که مدیران برای جذب نیرو‌های کارآمد به سراغ برخی مشاغل خاص می‌روند.

یکی از این مشاغل استارت آپ کوئرا است. کوئرا که از دل شتابدهنده دانشگاه صنعتی شریف در سال ۹۴ بیرون آمده با تربیت نیرو‌های متخصص برنامه نویس به دنبال تامین نیاز سازمان‌ها و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

محمدباقر تبریزی به عنوان مدیر عامل در ابتدا به همراه دو نفر دیگر این کار را آغاز کرد. شعار آن‌ها یافتن آسان نیروی فنی و برنامه نویس مورد نیاز  برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بوده است.

کوئرا از یک سو کمک می‌کند تا دیده شوید و از سوی دیگر با برگزاری کلاس‌های‌ ساده درسی امکان به‌اشتراک‌گذاری تمرین‌ها، تصحیح خودکار پاسخ‌های ارسالی و گفتگوی دانشجویان را برای برترین دانشگاه‌ها و مدارس کشور فراهم کرده است.   شریف حامی ما بود محمدباقر تبریزی مدیرعامل استارت آپ کوئرا در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، با اشاره به نحوه فعالیت این استارت آپ اظهار داشت: در حوزه مهارت سنجی، برنامه نویسی و تشکیل جامعه برنامه نویسان فعالیت داریم.

وی تشکیل جامعه‌ای از برنامه نویسان را هدف اصلی این استارت آپ دانست و تصریح کرد: تا حدودی به این هدف دست پیدا کرده‌ایم و توانسته‌ایم به واسطه این جامعه به مراکزی همچون شرکت‌ها و سازمان‌ها برنامه نویس معرفی کنیم.

تبریزی ادامه داد: با استفاده از این استارت آپ توانسته‌ایم نیاز‌های خود برنامه نویسان در جامعه ما دارند را با همکاری سایر سازمان‌ها برآورده کینم.

وی درخصوص حمایت‌هایی که دانشگاه از این استارت آپ کرده است، گفت: گروه ما کار را با شتابدهنده شریف آغاز کرد. دانشگاه علاوه بر قرار دادن فضای مناسب برای آغاز کار، منتورشیپ‌هایی را نیز به ما معرفی کرد تا بتوانیم کار را پیش ببریم.

مدیرعامل استارت آپ کوئرا در خصوص حمایت‌های مالی نیز تصریح کرد: دانشگاه شریف در ابتدای کار مبلغ ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض به ایده ما داد تا بتوانیم کار را پیش ببریم.   مارکتینگ بزرگترین چالش ما است وی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر تجاری‌سازی شده است، گفت: یک راند سرمایه گذاری بر روی این ایده صورت گرفته  است؛ همچنین حدودا با ۵۰ شرکت قرارداد مستقیم داشتیم و ۵۰۰ شرکت در سامانه ما حساب کاربری دارند و می‌توانند به دنبال برنامه نویس باشند.

تبریزی با بیان اینکه در بحث تجاری سازی این استارت آپ با مشکلاتی روبرو بوده است، اظهار کرد: در بخش مارکتینگ مشکلاتی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.

مدیرعامل این استارت آپ با اشاره به چالش‌های موجود در این مسیر، اظهار کرد: از آنجا که یک فرهنگ جدیدی از جذب نیرو و آموزش برنامه نویسی را پیش روی خود داریم و روی آن کار می‌کنیم باید فرهنگ سازی لازم شود تا نیرو‌های برنامه نویس ماهر با استفاده از چنین سیستمی پس از مهارت سنجی جذب شود. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گزارش بیست شرکت های دانش بنیان استارت آپ برنامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • قرآن همه چیز ماست
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی