Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس؛ دکتر سیامک مره صدق در پانزدهمین همایش ادیان توحیدی شیراز که در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، گفت: پیروان ادیان الهی در ایران به برکت عظمت فرهنگ ایرانی در کمال آرامش و صلح و صفا زندگی می کنند. وی بیان داشت: فرهنگ ایرانی فرهنگی وسیع و صلح پرور است و همه در کنار هم بدون داشتن خوی دشمنی در این کشور زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مره صدق؛ بهترین ارتباط بین پیروان ادیان الهی را به خاطر وجود فرهنگ شیعی در ایران دانست و افزود: به علت پویایی فقه شیعه مردم ایران به راحتی می توانند در کنار پیروان ادیان دیگر با اتحاد به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند و شیعیان با اقتباس از رفتار اهل بیت(ع) با پیروان ادیان دیگر، رفتار شایسته و مناسب و محبت آمیز دارند. وی ادامه داد: می توان گفت ایران تنها کشور اسلامی در دنیا است که پیروان ادیان در آن احساس آرامش و قربت می کنند. مره صدق بیان کرد: در طول تاریخ اقلیت ها در ایران همیشه نسبتا حضور خوبی داشته اند و پیروان ادیان مشکلی نداشته اند و در حقیقت یکی از مکان هایی که همیشه در آن آرامش برای پیروان ادیان الهی فراهم بوده است ایران است. نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جنگ های صلیبی پیروان ادیان برای فرار از جنگ و خونریزی به ایران پناه می برند چرا که ایران همواره برای آن ها محلی امن بوده است به عنوان مثال در قضیه جنگ جهانی دوم، یهودیان آلمان و لهستان به ایران آمدند و مورد حمایت مردم ایران قرار گرفتند. وی با اشاره به وحدت و همدلی مردم ایران بیان کرد: ما همه سرنوشت یکسان داریم و به جز به یک سرنوشت مشترک به هیچ چیز رضایت نمی دهیم، ما بخشی از ملت ایران هستیم و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد در درون بدنه نظام و ملت حل می شود. نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کدام از مشکلات ما راه حل خارجی ندارد و هیچ دشمن خارجی دلسوز ما نیست. مره صدق تاکید کرد: ما راه حل همه مشکلات درون کشور را داخلی می دانیم و با هدایت مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل خواهیم کرد. وی در پایان افزود: جنگ و تحریم ها همه ملت را تحت فشار قرار می دهد و راه حل آن همراهی و همدلی همه ملت ایران است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران شیعیان مجلس شورای اسلامی مسالمت آمیز مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، "اسقف اعظم گریگور چیفتچیان" خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

"تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تأیید هیچ انسان آزاده و هیچکدام از جوامع و کشورهای حامی صلح و امنیت جهانی نیست. به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه‌ی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد گردید و همه‌ی ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

در این راستا، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیداً محکوم می‌نماید و از تمام نهادهای بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

کد خبر 750882

دیگر خبرها

  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • کارشناس مذهبی تلویزیون: دانشجویان معترض امریکا پیروان امام صادق هستند | فیلم
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان مکتب امام صادق هستند
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان امام صادق هستند!
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود