Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: در این بیانیه موضوع فلسطین بعنوان یکی از مبانی مواجهه ایران با غرب است و از طرف دیگر بحث مقاومت مطرح شده است، به این دلیل که این دو مسئله در حقیقت ادبیات قالب تحولات سیاسی در منطقه است.

حسن لاسجردی، عضو شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین در تشریح بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: در این بیانیه موضوع فلسطین بعنوان یکی از مبانی مواجهه ایران با غرب است و از طرف دیگر بحث مقاومت مطرح شده است، به این دلیل که این دو مسئله در حقیقت ادبیات قالب تحولات سیاسی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به چالش های ایران که ممکن است در سال های آینده با آن مواجه شود اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد مهم ترین چالش و مسئله رقابت، کشمکش و درگیری است، یعنی آن چیزی که جمهوری اسلامی و نیروهای مقاومت در ادبیات و بنیان های فکری دارند این است که نیروهای مقاومت نه وابسته به کسی هستند و نه می خواهند تابع و گوش به فرمان کسی باشند.

 

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: با توجه به مبانی اعتقادی که نیروهای مقاومت دارند، نمی توانند در سایه تفکرات مادی غرب مثل بحث مربوط به لیبرالیسم یا بحث های اقتصادی که بحث بازار آزاد و سبب سود است، عمل کنند.

 

لاسجردی افزود: مهم ترین بحثی که در این فضا مطرح است، این است که نیروهای مقاومت در منطقه به نوعی با توجه به همین بنیان فکری با مبانی اعتقادی غرب هم دچار چالش است و مواجهه ای که بین اسلام و غرب است توسط نیروهای مقاومت در منطقه  پیش رفته و هدایت می شود و در حقیقت نیروهای مقاومت در منطقه این چالش را پیش می برند.

 

عزت ملی در فرای مرزها و متکی بر اندیشه ها و تفکرات است

وی اشاره کرد: بخش مهم چالش ما با غرب در روزهای آینده به نحوه حضور، میزان تاثیر گذاری نیروهای مقاومت و این که آن ها چه جاهایی را تقویت می کنند، به کدام موارد دقت بیش تری دارند یا کدام نیروها را کجا بیاورند و تاکید بر کدام عنصر می کند و از همه مهم تر آینده تفکر به کجا می رود، بستگی دارد؛ لذا این چالش ها ادامه دارد و غرب روی کانون ها و نقاطی تمرکز خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران باید نقاط دیگری را علاوه بر نقاطی که امروز موجود است، مورد ملاحظه جدی قرار دهد.

 

لاسجردی در پاسخ به این سوال که "تحقق عزت ملی در دستگاه دیپلماسی چگونه ارزیابی می کنید؟" گفت: عزت ملی یا موضوع رعایت شانیت یک کشور به نظر می رسد در فرای مرزها، بیش از آن که متکی به برخی افعال باشد، متکی بر اندیشه ها و تفکرات است.

 

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد یک بخشی از آن چیزی که در بیرون از مرزها به ایران نسبت داده می شود و برداشتی که غربی ها از سیاست انقلاب اسلامی و تاثیرات آن دارند، در هر صورت باید مجموعه ای از افعال، روحیات، تفکرات و رایزنی ها انجام شود تا این موضوع در تفکرات و اذهان اصلاح شود.

 

این کارشناس به نکته دیگری در رابطه با حفظ عزت ملی اشاره کرد و گفت: موضوع جایگاه شهروندان نیز در مسئله عزت ملی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این عزت و این شان و جایگاه باید در داخل و بیرون از مرزها حفظ شود، این مسئله به نوع نگاه عناصر مخالف بر می گردد یعنی این عناصر شاید سازمان های بین المللی، کشورها و یا ملت ها و قشر فرهنگی و یا نخبگان باشند.

 

حسن لاسجردی تاکید کرد: آنچه که مهم است، این است که باید برای حفظ عزت، جایگاه و شانیت آدم ها در داخل و خارج از مرزها، یک سری اقدامات تثبیت کننده ایجاد شود که این فضای ملتهب از ذهن افراد دور شود.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که در مسئله عزت ملی مهم است، ارتباط امنیت با عزت است، به هر صورت شخص باید احساس آسودگی خیال کند تا بتواند این عزت و اعتماد به نفس را بدست بیاورد.

 

کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: به نظر می رسد حوزه امنیت یکی از مسائل مهم در چارچوب فضای داخلی و بیرون از جامعه است؛ ایران اسلامی باید در داخل تهدیدات را تبدیل به فرصت کند و در فرای مرزها در مقابل تهدیدات بایستد و به نوعی خنثی سازی کند.

 

عزت ملی یک تفکر دو طرفه است

لاسجردی تصریح کرد: عزت ملی یک تفکر دو طرفه است که هم در داخل و هم بیرون مرزها باید دنبال آن بگردیم و آن را کسب کنیم.

 

وی ادامه داد: در هر جامعه ای برای اینکه عزت، شکوه و شانیت آدم ها حفظ شود باید به مبانی نمادین یا استوره ها و یا تفکرات و نشانه های آن جامعه تلقی و تفکر مناسبی داشت.

 

کارشناس مسائل منطقه اشاره کرد: شاید در برخی از حوزه ها که بعضاً کشورها کم می آورند و به نوعی دچار چالش می شوند، به نمادها و نشانه ها و چهره هایی که می توانند موضوع عزت را بازآفرینی کنند، روی می آورند.

 

دولت باید در حوزه فرهنگی به نمادهای عزت آفرین اهتمام داشته باشد

لاسجردی تاکید کرد: دولت باید در حوزه های فرهنگی مثل سینما، کتاب، نخبگان و اندیشمندان و حوزه های دانشگاهی و علمیه یک مقداری به موضوع نمادهایی که می تواند عزت آفرین باشند توجه کنند تا بتوان از قالب این نمادها موضوع عزت ملی را بازتولید کرد.

 

وی در تشریح مسئله اعتماد به غرب و خدعه گری و فریب کاری اروپایی ها گفت: برای مرزبندی بین دشمن و دوست باید یک سری معیار و ملاک هایی را در نظر داشت؛ مرز دوستی و دشمنی هم می تواند نیات باشد هم می تواند اعمال باشد.

 

این کارشناس خاطر نشان کرد: ایران تجربه متعددی در مواجهه و در ارتباط با تمدن غرب داشته است، چیزی که امروز بعنوان غرب چه از اروپا چه آمریکا و چه بعضاً کشورهای دیگری که با تفکر غربی همراه هستند اما درشرق زندگی می کنند، این ها حوزه تمدنی غرب هستند.

 

حسن لاسجردی تصریح کرد: آنچه که شاید برای تقسیم دوست و دشمن مهم است، این است که ما بتوانیم هم به تفکرات و هم به نیات دشمن پی ببریم؛ اگر این دو را رصد دقیق کنیم آن وقت تشخیص دشمن راحت تر می شود تا شیطنت ها و کارهای دیگری که انجام می دهند.

 

وی ابراز داشت: برخی اوقات کشورها در تقسیم منافع دچار غفلت می شوند و شاید اولویت گذاری قالب درستی نباشد؛ بعضی اوقات کشورها در کشمکش ها قربانی سیاست های قدرت های بزرگ می شوند، این ها ملاحظه هایی است که اگر می خواهیم از فرصت ها استفاده کنیم باید در حوزه نیات و افعال دقت کنیم.

 

لاسجردی در پایان گفت: اگر بتوانیم از میان نیات و افعال رقبایمان آن جایی که مرض، غرض و نقشه ضدیت مصرح این ها را داشته باشند، مسلماً حوزه دشمنی است، اما اگر از روی غفلت و نادانی باشد و در لای رقابت قدرت های بزرگ باشد و برخی از کشورهای کوچک نتوانند کاری انجام دهند، این حوزه حوزه ای است که می تواند بین دوست و دشمن خط فاصله بیاندازد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند