Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی نویسندگان و روزنامه نگاران بگویند سریع برچسب فاصله با جامعه به آنها زده می شود/ اما وقتی امامان جمعه و اصولگرایان در تلویزیون بگویند همان موضوع دغدغه مردم جامعه می شود/ آنقدر برخی منافع فردی را قربانی منافع ملی کرده‌اند، که کسی باور نمی‌کند، در گوشه کنار کشور هستند افرادی که دغدغه مردم دارند و نگران زندگی آنها به ویژه جوانان هستند

واقعا بیایم از نقدهای اجتماعی استقبال کنیم و برای آنها راه‌حل پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که نقدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند، دل‌شان برای ایران می‌سوزد. دل‌شان برای مردم می‌تپد. آنقدر این جامعه درگیر سیاست شده است، آنقدر برخی منافع فردی را قربانی منافع ملی کرده‌اند، که کسی باور نمی‌کند، در گوشه کنار کشور هستند افرادی که دغدغه مردم دارند و نگران زندگی آنها به ویژه جوانان کشور هستند.
مصطفی داننده در عصرایران نوشت: جالب است؛ وقتی روزنامه نگاران و نویسندگان از رفتن زنان به ورزشگاه، فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام و مسائلی از این قبیل، متهم می‌شوند به اینکه درد مردم را نمی‌شناسند، سریع به آنها برچسب فاصله با جامعه زده می‌شود. می‌گویند مردم نان ندارند و بعد اینها به فکر فیلترینگ هستند.

اما وقتی امامان جمعه در نماز جمعه، برخی چهره‌های اصول‌گرا در تلویزیون، حرف از تلگرام و اینستاگرام می‌زنند و در مورد رفتن زنان به ورزشگاه سخنرانی می‌کنند، هیچ اشکالی ندارد. درست این زمان است که تلگرام تبدیل به دغدغه مردم می‌‍شود.  دیگر کسی نیست که بگوید مردم نان ندارند بخورند و شما به فکر تلگرام و اینستاگرام هستید.

چرا شما بگویید و ما نگوییم؟

نمونه ساده این معنا را در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی می‌‍بیند. برخی فیلم‌ها به خاطر چند دیالوگ و حرکات موزون سال‌ها در توقیف می‌مانند اما برخی دیگر هم حرکات موزون‌تری دارند و هم دیالوگ‌های عبور کرده از خطوط قرمز بیشتری اما به راحتی اجازه اکران می‌گیرند و در بهترین سینما‌ها پخش می‌شوند.

این برخورد نشان می‌دهد که دغدغه‌ها براساس نظر امامان جمعه و تلویزیون مشخص می‌شود. گاهی نان دغدغه است و گاهی تلگرام.

نمازجمعه‌های اخیر ایران را ببیند. اکثر امامان جمعه از تلگرام حرف زدند. باور کنید اگر در همان روز نویسندگان از تلگرام می‌نوشتند، حمله‌ها آغاز می‌شد و نان و غذای مردم تبدیل به چماق می‌شد بر سر روزنامه نگاران.

همه ما چه نویسندگان چه امامان جمعه و البته تلویزیون که به صورت کامل در اختیار اصول‌گرایان است، باید بدانیم، دغدغه‌ها و مشکلات مردم از هر جنس و رنگی است و باید به آن پرداخت.

نمی‌شود چون بخشی از مردم با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند، چشم خود را به روی مسائل اجتماعی و فرهنگی ببندیم.

یا چون مشکلات فرهنگی و اجتماعی زیاد است دیگر به مسائل اقتصادی نپردازیم.

مشکلات امروز جامعه ایران به خاطر این است که در سال‌های گذشته نگاه تبعیض آمیزی به مشکلات داشته‌ایم. سعی کردیم بحران اجتماعی و فرهنگی را سانسور کنیم و اجازه ندهیم خانواده‌ها به آنها آشنا شوند و همین باعث شد یکدفعه تمام این مشکلات، مثل گدازه‌های آتش‌فشانی  بیرون بزند.

واقعا بیایم از نقدهای اجتماعی استقبال کنیم و برای آنها راه‌حل پیدا کنیم. کسانی که نقدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند، دل‌شان برای ایران می‌سوزد. دل‌شان برای مردم می‌تپد. آنقدر این جامعه درگیر سیاست شده است، آنقدر برخی منافع فردی را قربانی منافع ملی کرده‌اند، که کسی باور نمی‌کند، در گوشه کنار کشور هستند افرادی که دغدغه مردم دارند و نگران زندگی آنها به ویژه جوانان کشور هستند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است

استاندار کرمانشاه گفت: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش بوده و حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در نشست شورای هیأت اندیشه‌ورز اجتماعی استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل اجتماعی استانداری در سالن جلسات استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نیاز جامعه به اقدامات پژوهشی، تحقیقاتی و علمی برای حرکت به سمت بالندگی بیشتر، اظهار کرد: هرکدام از اعضای جامعه دانشگاهی استان می‌توانند در برنامه‌های توسعه‌ای استان نقش مؤثری ایفا کنند و این موضوع طی چندین مراسم و نشست‌های مختلف با دانشگاهیان و اساتید علمی برای عینیت بخشیدن به همکاری و مشارکت این عزیزان بیان‌شده است.

وی افزود: همگی باید با همکاری و همدلی تلاش کنیم تا استان به‌صورت عالمانه و مجاهدانه برای رسیدن به پیشرفت و بالندگی روزافزون اداره شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هرکدام از مسائل و آسیب‌های اجتماعی با حضور و مشارکت جامعه دانشگاهی بهتر و دقیق‌تر رفع می‌شود ازاین‌رو برای کمک به استان، اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی برای ما بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

وی با تأکید بر ارائه راهکارها و طرح‌های مختلف برای بهره‌وری در اجرای برنامه‌ها با نگاه علمی و دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند کمک مناسبی به بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و منابع داشته باشند و همچنین می‌توانند به افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیز با راهکارهای علمی خود کمک کنند.

صحرایی عنوان کرد: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات جامعه نیازمند نسخه دانشگاهی هستیم و از جامعه دانشگاهی می‌خواهیم که با مشخص کردن چندین اولویت مهم، نظرات و راهکارهای عملیاتی و علمی خود را به دفتر امور اجتماعی استانداری اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: با مشخص کردن چندین اولویت و با همکاری جامعه دانشگاهی می‌توانیم به حل مسئله با نگاه علمی برسیم و قطعاً حرکت در این مسیر اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود.

کد خبر 748548

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند