Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از تأیید اساسنامه ۴۶ واحد علمی کاربردی توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: تنها پنج درصد واحدها از ارائه اساسنامه استقبال نکردند و از سال آینده پذیرش دانشجو تنها در مراکزی که دارای اساسنامه هستند اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه علمی کاربردی که صبح امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد از عدم شرکت هشت واحد استانی علمی کاربردی در تعیین دانشجوی نمونه انتقاد کرد و گفت: در هر استانی حداقل ۱۰۰۰ نفر جمعیت دانشجویی علمی کاربردی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم مشارکت هر واحد در تعیین دانشجوی نمونه موجب سلب شدن حق یک دانشجو در این مراسم خواهد شد. بنابراین در مراسم سال آینده تمامی واحدهای استانی ملزم به مشارکت در این مراسم هستند.

وی در ادامه از شیوه انتخاب دانشجوی نمونه در مراسم امسال نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه توزیع مناسبی در انتخاب این دانشجویان از واحدهای استانی در مراسم امسال اتفاق نیفتاده، بطوری‌که استان تهران که تنها ۲۰ درصد جمعیت دانشجویان علمی کاربردی را دارد پنج نفر دانشجوی نمونه معرفی کرده است. بنابراین باید این مسائل نیز در مراسم سال آینده مورد توجه قرار بگیرد تا تمامی استان‌ها به نسبت جمعیتی که دارند دانشجوی نمونه داشته باشند. در این شرایط شاهد بی عدالتی در حق سایر دانشجویان نیز نخواهیم بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه این دانشگاه ایجاد شرایط لازم برای اشتغال زایی فارغ التحصیلان را به عنوان اصلی‌ترین رسالت خود می‌داند، گفت: در حال حاضر بافت جمعیت دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی تغییر کرده و به سمت جوان گرایی حرکت می‌کند. به همین دلیل ایجاد شرایط لازم اشتغال فارغ التحصیلان به عنوان رسالت اصلی دانشگاه قرار می‌گیرد. ضمن اینکه دانش آموزان از هنرستان‌های کشور ترجیح می‌دهند رشته‌های با اشتغال پذیری بالایی را به منظور تصویب در دانشگاه علمی کاربردی انتخاب کنند. به همین دلیل ما در سال ۹۷ سهمیه‌ای برای پذیرش شاغلین در این دانشگاه نداشتیم و اولویت پذیرش دانشجو بیشتر بر اساس سوابق تحصیلی صورت گرفت.

دکتر امید خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد ورودی‌های دانشگاه علمی کاربردی از هنرستان‌ها هستند و کمتر از ۳۰ درصد آنها را شاغلین تشکیل می‌دهند. در حالیکه این امر در گذشته کاملاً برعکس بود و ۷۵ درصد ورودی‌های دانشگاه علمی کاربردی از جمعیت شاغلین کشور بودند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی اشتغال پذیری بسیار بالایی دارند و بعد از فارغ التحصیلی منتظر شغل دولتی نیستند، گفت: آمار ورودی‌های امسال دانشگاه به دلیل نظام جدید شدن آموزش و پرورش بسیار پایین بود اما این وضعیت در سال ۹۸ تغییر خواهد کرد و ما با جمعیت بسیار بالایی از خروجی‌های هنرستان‌ها برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بر ضرورت مشارکت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در فعالیت‌های مختلف این دانشگاه تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در دانشگاه علمی کاربردی بازنگری برنامه‌های درسی است که این بازنگری نیازمند زمان و دقت بالایی می‌باشد. به همین جهت از دانشجویان علمی کاربردی و فارغ التحصیلان و همچنین مدرسین درخواست می‌کنیم در این راستا همکاری‌های لازم را با دانشگاه داشته باشند.

دکتر امید همچنین به سطح بندی مراکز علمی کاربردی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: این ارزیابی‌ها بر اساس اطلاعات خود مراکز و برخی اطلاعات ضبط شده در سامانه دانشگاه صورت گرفت و نتایج آن به اطلاع واحدها رسانده شد. بنابراین سطح بندی جدید مجدداً از سال آینده شروع می‌شود.

مدرس غیر مجاز در دانشگاه علمی کاربردی نداریم

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: مراکزی که در ارزیابی‌های انجام شده رتبه قابل قبولی نداشته باشند و سطح خود را ارتقا ندهند از پذیرش دانشجو منع خواهند شد و ضمن اینکه مراکز و واحدهایی که از سطوح بالاتری برخوردار هستند و از تشویق‌هایی نظیر یک سوم پرداختی بالاسری به دانشگاه علمی کاربردی بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد مدرسین فاقد مهارت از چرخه آموزش دانشگاه علمی کاربردی حذف شدند، گفت: جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود به گونه‌ای که ما در حال حاضر مدرس غیر مجاز در دانشگاه علمی کاربردی نداریم. اگرچه گاهاً گزارش‌هایی از واحدها ارسال می‌شود که مدرس دیگری به جای مدرس اصلی در کلاس حضور پیدا می‌کند که در صورت ادامه این روند برخوردهای جدی صورت می‌گیرد.

دکتر امید در پایان با بیان اینکه بیش از ۴۶ مرکز علمی کاربردی روز گذشته اساسنامه خود را از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کردند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد واحدهای علمی کاربردی دارای اساسنامه شدند و تنها پنج درصد مراکز برای ارسال اساسنامه همکاری‌های لازم را با ما انجام ندادند که البته از سال آینده پذیرش دانشجو تنها در مراکزی که دارای اساسنامه هستند اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری