Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت:با توجه به تجربه بسیاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعامل با غرب و کشورهای منطقه دارند؛به نظر می رسد که معظم له تأکید شان بر این است که نباید در انتظار چراغ سبز و سیگنال های دروغین کشورهای اتحادیه اروپا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به انتشار بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هئیت دولت گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه برجام و تعامل غیر منصفانه اتحادیه اروپا با ایران می تواند قطب نمای حرکت سیاسی دستگاه دیپلماسی را ترسیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:با توجه به تجربه بسیاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعامل با غرب و کشورهای منطقه دارند  به نظر می رسد که معظم له تأکید شان بر این است که نباید در انتظار چراغ سبز و سیگنال های دروغین کشورهای اتحادیه اروپا بود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: پیش از این نیز مقام معظم رهبری نسبت به درو نمای شکل گیری همکاری تنگاتنگ بین ایران و اتحادیه اروپا ابراز بدبینی کرده بودند؛ به دلیل اینکه مواضع کشورهای اتحادیه اروپا کاملا دوگانه و غیر شفاف بوده است.

هانی زاده با بیان اینکه طی سال های اخیر ثابت شده که اتحادیه اروپا تابعی از اراده کاخ سفید است، ابراز کرد: همچنین می دانیم که  سیاست های اتحادیه اروپا همواره با سیاست های تهاجمی آمریکا همراه است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و به دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدا به اقتصاد مقاومتی و دورن مرزی تأکید داشتند؛ در برجام نیز بیش از اندازه قول هایی داده اند و برنامه ریزی هایی برای بهبود وضع معیشت مردم مرتبط با برجام داده شده است؛ اما اکنون دستاورد قابل قبولی برای ملت و دولت ایران نداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: بنابراین نباید در انتظار اروپا و آمریکا بود و باید حرکت اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ظرفیت های بومی و داخلی باشد و اتحادیه اروپا ثابت کرده است که طرف قابل اعتمادی نیست همچنان که آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • کشف جی پی اس در مغز انسان
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند