Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار طلا و سکه تهران این روزها، همسو با کاهش نرخ ارز و بهای جهانی طلا، در مسیر کاهشی قرار دارد. تا جاییکه امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۱۱۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، قیمت گذاری شد. این در حالی است که نرخ این سکه در تاریخ پنجم اسفندماه، به مرز ۵ میلیون تومان نیز رسیده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه سیزدهم اسفندماه ۹۷) بازار سکه از ابتدای معاملات امروز، تحت تاثیر نوسانات کاهشی نرخ ارز در داخل و همچنین معاملات جهانی طلا در اولین روز کاری، قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو خبرنگار تابناک اقتصادی پیرامون نرخ‌ها و روند بازار امروز اظهار داشت: امروز اونس جهانی طلا بازهم کاهش داشت و افت ۹ دلاری نسبت به آخرین قیمت، به رقم ۱۲۸۶ دلار رسید و با توجه به کاهش نرخ ارز به محدوده ۱۲۳۰۰ تا ۱۲۴۰۰ تومانی، شاهد ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران بودیم.  
به گفته محمد کشتی آرای، در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۱۱۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به نرخ ۴,۲۲۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز امروز ۲,۴۲۰,۰۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به روز قبل، ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر می‌باشد. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز به نرخ ۱,۵۳۰,۰۰۰ تومان رسیده است و هر سکه یک گرمی نیز با ۵ هزار تومان کاهش به نرخ ۸۳۰ هزار تومان فروخته شده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰۲ هزار تومان می‌باشد.     همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران، یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این نرخ روز گذشته، یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان بود، که در حال حاضر کاهش ۵۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص روند یک هفته اخیر بازار به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: از روز دوشنبه گذشته تا به امروز (یک هفته اخیر)، قیمت طلا و سکه در بازار تهران، ۱۱ درصد کاهش داشته است که این روند نزولی به دلیل کاهش نرخ ارز و نرخ جهانی طلا بوده است.

به کشتی آرای در شرایط فعلی، با توجه به اینکه قیمت‌ها رو به پایین است، داد و ستد نیز تا حدودی متوقف شده است، زیرا مراجعه کننده و خریدار انتظار کاهش بیشتر نرخ‌ها را دارد و در نتیجه تقاضا در بازار کاهش داشته و در نهایت باعث کمتر شدن حباب سکه به حدود ۴۰۰ هزار تومان در بازار شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت سکه بازار سکه خرید سکه سکه تمام بهار آزادی سکه و طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟