Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@04:11:04 GMT

زمین شالیزاری متری 430 هزار تومان!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۳۲۴۳

به گزارش فارس از شهرستان ساری، محمدرضا رضوی در همایش راهبردهای مصرف آب در بخش کشاورزی که صبح و عصر امروز با هدف بررسی چالش‌های حوزه منابع آبی و ارائه راهکارهای آن در سالن همایشات دهکده تجاری نیاوران ساری برگزار شد، اظهار کرد: اقلیم تغییر پیدا کرده است و بار منفی آن  بیشتر از جنبه مثبت است، زیرا شاهد عدم مدیریت اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی هستیم که گریبانگیر ما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون توجه به زندگی آیندگان و احساس مسوولیت نسبت به آینده به‌شدت از منابع موجود آبی استفاده می‌کنیم که بعدها راه برگشتی نداریم.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: هر چه‌قدر برای آگاهی کشاورز کار کنیم اما گاه شرایط اقلیمی آنها را کم‌رنگ می‌کند؛ هفته گذشته در رستم‌رود بودم و آنجا زمین متری 430 هزار تومان خرید و فروش می‌شود؛ زمینی که در آن برنج می‌کارند، دلیل این است که هر چه‌قدر در آب کشاورزی مدیریت کنید زمین متری 430 هزار تومان کجا و سالی 5 میلیون تومان از یک هکتار زمین به‌دست بیاورید کجاست؟

رضوی با بیان اینکه هیچ چیزی در کشور رصد نمی‌شود و ما نمی‌دانیم دو هفته آینده مثلا قیمت شکر چه خواهد شد، اظهار کرد: مشکل اساسی این است که تغییر اقلیم در ایران حادث شده و گریبانگیر مازندران را نیز گرفته است و هر لحظه نیز بدتر می‌شود، باید ببینیم چه راهکاری برای بالارفتن راندمان آب وجود دارد.

وی ادامه داد: روستای 70 خانواری مازندران 400 خانوار غیربومی هستند و فرهنگ آنها در حال غالب‌شدن بر روستاست، این در حالی است که آب کافی نداریم، سرشاخه‌های ما می‌رود و سیستم فاضلاب نداریم، اینها تبعات تغییر اقلیم است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه البته تغییر اقلیم همیشه هم بد نیست و باید سازگار بود، به تبعات منفی سرمای زودهنگام و بسیار شدید در فصل برداشت مرکبات اشاره و اظهار کرد: امسال اخطاریه‌های هواشناسی خوبی را با کمک رسانه‌ها و خط 134 منتشر کردیم که در حوزه کشاورزی بسیار مورد توجه قرار گرفت و بی‌شک اطلاع‌رسانی در این بخش با هدف پیشگیری یا به‌حداقل رساندن خسارت به کشاورزان است.

به گزارش فارس، همایش راهبردهای مصرف آب در بخش کشاورزی با محوریت سازگاری با کم‌آبی، حفظ تالاب‌ها و رودخانه‌ها با حضور افتخاری پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی برگزار شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد