Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:21:17 GMT

لزوم پرهیز از برخورد منعطف با متخلفان ساخت و ساز

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۱۵۳۲

لزوم پرهیز از برخورد منعطف با متخلفان ساخت و ساز

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان با بیان اینکه اصل و بنیاد پیشوا بر پایه کشاورزی شکل گرفته، اظهار داشت: اغلب ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهر و روستاها و در اراضی کشاورزی صورت می‌گیرد بنابراین بیشترین نظارت‌ها باید در این بخش صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از زحمات مجموعه شهرداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز قدردانی کرد و گفت: با نظارت مستمر و دقیق و همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف شهرستان تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر و روستاها محدود و بسیار اندک است.

فرماندار پیشوا با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از حریم شهر و روستاها، تصریح کرد: جهاد کشاورزی متولی اصلی نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است که در این زمینه باید نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد و در صورت لزوم گشت‌های مشترک راه اندازی شود.

وی با تأکید بر لزوم تلاش و تعامل همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اذعان کرد: در این زمینه هشدارها و تذکرات لازم داده شده و همه مسئولان شهرستان باید برای استیفای حقوق عامه مردم به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.
عباسی افزود: اتکا و مبنای کار همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان باید قانون باشد و نباید در راستای مطامع و منافع عده‌ای خاص حرکت و برخوردهای منعطف با متخلفان داشت.

وی با بیان اینکه صرف صدور اخطار و تشکیل پرونده برای متخلفان در ساخت و ساز غیرمجاز کافی نیست، گفت: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ضمانت اجرایی قوی در قوانین موضوعه پیش بینی شده است و هیچ گونه تعلل و سهل انگاری از سوی هیچ فردی پذیرفتنی نخواهد بود.

شیرزاد یعقوبی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار نیز با اشاره به آسیب‌های بسیار زیاد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و خارج از حریم شهر، روستاها و جاده‌ها، گفت: بنایی که به صورت غیرمجاز ساخته می‌شود تبعات زیادی به دنبال داشته و موجب هدر رفت منابع اقتصادی و انباشته شدن هزاران پرونده ساخت و ساز می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر از همان ابتدا جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود مردم، جامعه و ادارات را درگیر نکرده و در وقت و منابع صرفه جویی خواهد ش

کد خبر 4559844

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین عباسی فرمانداری پیشوا ساخت و سازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتحی شهنانی گفت: افراد متخلفی که به وسیله دستگاه‌های موتورپمپ، قصد پمپاژ و برداشت غیرمجاز آب رودخانه قره آغاج و پایاب سد سلمان فارسی و انتقال به اراضی ملی و تخریب شده شهرستان قیروکارزین را داشتند، با اقدام بموقع و همکاری بسیار خوب دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب شهرستان قیر و کارزین گروه‌های گشت و بازرسی ناکام ماندند.

مدیر منابع آب شهرستان قیر و کارزین گفت: این موتور پمپ‌ها با هوشیاری گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب قیر و کارزین شناسایی شدند، سپس مراحل دستور قضائی و هماهنگی نیروهای انتظامی و ابلاغ اخطاریه زمان‌دار به متخلفان آغاز شد.

وی ضمن تاکید بر ادامه روند برخورد با متخلفان حوزه آب‌های زیرزمینی و سطحی گفت: این اقدامات تا کنون در چند مرحله صورت گرفته که پس از مشاهده این موتور پمپ‌ها برای صیانت از منابع آب و بر اساس ضوابط قانونی در ابتدا اخطاریه لازم به بهره برداران غیرمجاز داده می‌شود و در نهایت با اخذ دستور قضائی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری و توقیف آن‌ها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه‌های گشت و بازرسی مدیریت منابع آب شهرستان به صورت مداوم در حال گشت‌زنی و رصد منابع آب سطحی و زیرزمینی در محدوده عملکرد خود هستند و با همکاری عوامل انتظامی و قضائی بر اساس قانون اجازه هیچ برداشت غیرمجازی از منابع آب را نمی‌دهند و بدون تردید با متخلفین برخورد قاطع می‌شود.

مدیر امور منابع آب قیروکارزین در پایان ادامه داد: هرگونه حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه‌ها بدون مجوز و داشتن حقابه جرم محسوب می‌شود و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

کد خبر 6090952

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس