Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: مصوبه محدوده‌ بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بیش از ۸۰ شهر اصفهان از کمیسیون ماده پنج دریافت شده و همه چیز آماده است تا دولت، مردم و سازمان‌های توسعه‌گر به بازآفرینی شهری بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی بعدازظهر امروز ( سه شنبه) در نشست سی و یکم  "بازآفرینی و مدیریت شهری" اظهارکرد: امروز در این سمینار شاهد نوآوری‌ در اندیشه ناب ایران شهری و بالتبع آن راهبردهای خاص برای بازآفرینی شهری برای بافت‌های ناکارآمد شهری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: نکته قابل توجه این است که چرا در کنار اندیشه ایران شهری به وضعیتی رسیده‌ایم که شهرها دچار چالش شده و دو اصل مهم ارتقاء کیفیت زیست و حرکت روان در شهرها را نداریم؟

غلامی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اندیشه ایران شهری، بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: با توسل به بازآفرینی شهری می‌توانیم راهبردهای اندیشه ایران شهری را در جزء جزء محله ها، شهرهای کشور و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی تحقق بخشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با احیاء مراکز محلات باز هم شاهد نقالی خوانی‌ها، شاهنامه خوانی‌ها و برگزاری جشن‌ها و شور و نشاط در مراکز محله‌های شهر باشیم؛ لازم است سرزندگی را به مراکز محلات بازگرداندیم، در این راستا باید خلق هویت مجدد این مراکز در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تدوین مقررات، آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌ها همچنین تدوین ساختاری برای ایجاد تحول و بازآفرینی مجدد هویت شهری باید مورد توجه قرار گیرد؛ قوانین ساماندهی و حمایت از بافت‌های ناکارآمد و برنامه ششم توسعه از مواردی است که به سمت و سوی بازآفرینی شهری حرکت می‌کند.

غلامی با بیان اینکه مهمترین سند بازآفرینی شهری، سندی است که در مقیاس کلان تهیه شده، گفت: خوشبختانه بسیاری از استان‌ها، برش استانی سند بازآفرینی شهری را تهیه کرده‌اند؛ ترکیب ستاد ملی بازآفرینی قوی‌تر و فراگیرتر از هیئت دولت است و ستادهای استانی بازآفرینی شهری نیز قوی‌تر از شورای برنامه ریزی استان‌ها است؛ از این رو انتظار می‌رود در حالی که ستاد بازآفرینی در شهرستان‌ها داریم، بتوانیم اقدام اثرگذاری در سطح استان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شناسایی محله‌هایی که نیاز به بازآفرینی شهری دارند در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: مصوبه محدوده‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بیش از ۸۰ شهر اصفهان از کمیسیون ماده پنج دریافت شده و همه چیز آماده است تا دولت، مردم و سازمان‌های توسعه‌گر به بازآفرینی شهری بپردازند.

غلامی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان که بیش از ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور را دارد، باید مسیر ایده آل را برای بازآفرینی و مدیریت شهری طی کرد تا اقدامات نتیجه بخش باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استانداری بازآفرینی شهری بافت فرسوده شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، در گروه کاری نهضت ملی ‌مسکن شمال استان کرمان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌های آب و برق در سایت‌های مسکن هستند.     وی، افزود: زمین‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهار شهر ریحان‌شهر، بردسیر، خواجوشهر و بم آماده شده و در هفته‌های آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.    موسوی، تصریح کرد: سایت‌های راین، نرماشیر، نظام‌شهر، گلباف، نجف‌شهر، چترود، هجدک و ارزوئیه آماده شده و منتظر دریافت مصوبه از کارگروه هستند.    معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: سایت‌های کرمان، کوهساران، بافت، شهربابک، خرسند، بم و رفسنجان نیز مراحل آخر آماده‌سازی را می‌گذرانند و به زودی جهت ساخت و ساز واگذار می‌شوند.    وی همچنین از انجام مراحل کار در سایت‌های نهضت ملی مسکن بافت، خرسند، انار، باغین و فاز دو ماهان، رفسنجان، اندوهجرد، شهداد و گنبکی خبر داد.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • آماده شدن سایت های مسکن در چهار شهر استان کرمان
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان