Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین نشست همزمان شورای قضایی و اطلاع رسانی استان تهران در سال جاری به ریاست غلامحسین اسماعیلی و با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست، اسماعیلی به بیان حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) با این مضمون پرداخت که: «ماه رجب، ماه بارش رحمت الهی است که خداوند متعال به بندگان خود فرو می‌ریزد» و سپس اظهار کرد: لازم است پیشاپیش فرارسیدن ماه رجب المرجب، ماه دعا، راز و نیاز و تقرب به حضرت حق که اولین شب آن مصادف با لیله الرغائب به معنی شب آرزو‌ها و بارش رحمت بیکران الهی شده، صمیمانه تبریک عرض کنم، این شب برخلاف شب قدر، به راحتی و به سهولت، قابل دسترسی است و شبی که در آن همه ملائک و فرشتگان به سوی زمین سرازیر شده و جملگی دعا می‌کنند که خدایا روزه داران ماه رجب را ببخش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خود به نمایندگی از سوی اعضای شورای قضایی استان و همکاران قضایی و اداری از زحمات ارزشمند حضرت آیت الله لاریجانی در طول قریب به یک دهه در مسند ریاست قوه قضائیه که توفیقات زیادی در پی داشت، صمیمانه تشکر کرد و اظهار داشت: آغاز تصدی ایشان بر قوه قضائیه مقارن با حوادث تلخ فتنه سال ۱۳۸۸ و پایان آن نیز با بحران‌های اقتصادی عظیم و پرونده‌های سنگین مفاسد اقتصادی همراه بود، لکن با تدبیر و مدیریت عالمانه و آگاهانه ایشان، این مسیر سخت بخوبی طی شد.

اسماعیلی آنگاه ضمن آرزوی موفقیت روز افزون برای ریاست جدید قوه قضائیه، از تلاش‌های صادقانه مدیران و همکاران قضایی و اداری در دادگستری استان تهران و ادارات تابعه قوه قضائیه تقدیر و ابراز امیدواری کرد که در سایه مدیریت جدید، سال آینده در خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم موفق و موید باشند.

این گزارش حاکی است، رئیس شورای قضایی استان تهران ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جهت اعلام عفو عمومی و گسترده اعلام داشت: بحمدالله اجرای این عفو، در کشور آثار و برکات فراوانی داشته و موجبات آزادی حدود چهل هزار زندانی را فراهم کرده و همچنین باعث تخفیف در مجازات تعداد دیگری از محکومان شده است و ضرورت دارد که همکاران در سطوح مختلف، بر اجرای عفو عمومی فوق اهتمام بیشتری مبذول دارند.

اسماعیلی با توجه به روز‌های پایانی سال تاکید کرد که مدیران قضایی نظارت کنند تا در این ایام، حساب‌های دولتی از سوی قضات بسته نشود، چرا که وقوع این امر، عوارض و مشکلات عدیده‌ای به دنبال خواهد داشت و همچنین با تدوین برنامه کشیک منسجم و پای کار در ایام تعطیلات سال نو، ارائه همه جانبه خدمات قضایی به مردم استمرار داشته و در بخش معیشتی مراقبت شود که اجحافی به حقوق شهروندان صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: شب عید نباید زندانی مهریه داشته باشیم/ تأکید بر توقیف نشدن حساب‌های دولتی در حین اجرای احکام

در ادامه جلسه، اسماعیلی به بیان گزارشی از عملکرد دادگستری کل استان تهران در بخش‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: امسال ۱/۱۲ درصد افزایش وارده داشته ایم، با این حال در سایه تلاش بی شائبه همکاران که جای تقدیر دارد، ۲/۹ درصد عملکرد استان در مجموع مثبت بوده است و در حال حاضر با موجودی ۰۰۰/۶۶۰ فقره پرونده مواجه هستیم که امید است با اقدامات جهادی قضات و کارمندان شریف، این آمار کاهش یابد.

این گزارش در پایان حاکی است، در این جلسه آقایان؛ محبی، مدیر کل زندان‌ها، اسفنانی مدیر کل تعزیرات و نجفی معاون اول دادستان تهران به بیان عملکرد و رویداد‌های مهم حوزه کاری خود پرداختند که حسب مورد مباحث کارشناسی لازم نیز از سوی تعدادی از اعضای شورا مطرح شد.

انتهای پیام/

ارائه خدمات قضایی به شهروندان در ایام تعطیلات سال نو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • اعلام آخرین وضعیت مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان/ صادقی قرارداد دارد
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات