Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@13:27:18 GMT

21 میلیون مترمکعب روان آب در کرمان مدیریت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۹۶۹۲

21 میلیون مترمکعب روان آب در کرمان مدیریت شد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدمهدی رجبی زاده در آئین افتتاح رسمی 512 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 97 و آئین گرامیداشت روز درختکاری افزود: شعار امسال هفته منابع طبیعی، " منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی " تعیین شده است.

وی  با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: کار احداث 512 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از ابتدای شهریورماه آغاز شده و اکنون به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان این مطلب که 512 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در 26 حوزه آبخیز در 14 شهرستان استان کرمان کار انجام شده است، ادامه داد: سیاست این بوده که این طرح ها به شکلی جامع اجرایی شوند و مواردی از جمله حفظ منابع آب، جنگل، کاداستر اراضی و .... در قالب اجرای این طرح ها مد نظر قرار گیرد.

رجبی زاده یادآور شد: در سال جاری با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای احداث پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در کشور اختصاص یافته که تاکنون استان کرمان 25 میلیارد تومان  از این منابع استفاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از تاکیدات موکد رهبرمعظم انقلاب اسلامی حفظ منابع طبیعی و مدیریت آب در کشور است، گفت: در بودجه سال آینده نیز 150 میلیون یورو به پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در کشور اختصاص می یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان سومین استان سیل خیز کشور است، ادامه داد: بارش های ناگهانی به جای زحمت می تواند به رحمت تبدیل شود و در این رابطه باید کارهای آبخیزداری و آبخوان داری به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان پوشش تغذیه صندوق توسعه ملی طبیعی و آبخیزداری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در حوزه شهری بیرجند، مهرشهر، مرک و دیگر مناطق وجود دارد و هم اکنون اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه باقران در مرحله یک و ۲ را داریم.

او افزود: در پی بارندگی‌های اخیر نیز ۲ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزاری بیرجند داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز به طور کلی از ۱۵ میلیون هکتار اراضی در استان ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در حوزه‌های مدیریتی و پیشگیری، اجرایی و مقابله با متخلفین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

بستر رودخانه ۸ روستا لایروبی و آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال قطع درخت و گونه‌های گیاهی حتی اگر در باغ شخصی باشد مطلقاً ممنوع است و می‌بایست با مجوز انجام شود.

ماجرای کلیپ پخش شده با عنوان کوهخواری در جاده بند امیرشاه بیرجند چه بود؟

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی با عنوان کوهخواری در بند امیرشاه بیرجند توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها بدون صحت سنجی منتشر شد.

او افزود: عنوان کوهخواری صحت ندارد؛ جاده بند امیرشاه به سمت مزار کوه چندین سال است که دچار ریزش کوه شده و محدوده ریزش شناسایی شده به همین دلیل از حدود ۶ ماه قبل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده جهت ایمنی مسیر تردد در حال انجام کار است.

نصرآبادی بیان کرد: این اقدام برای حذف قسمتی که ریزش کوه دارد و کم کردن از حادثه خیزی آن‌ قسمت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقدامات بالادستی که در آنجا صورت گرفته در اراضی شخصی و در قالب طرح مصوب دولتی گردشگری و کاملا قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی