Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محمدرضا ایلخانی،دبیر شورای اقامه نماز اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در مراسم جشن تکلیف فرزندان همکاران، به تبیین آثار و فضائل دنیوی و اخروی نماز و الگو قراردادن ائمه‌اطهار (ع) در زندگی و رعایت حجاب و عفاف و اهمیت اقامه نماز در میان  نوجوانان پرداخت.

وی  تصریح‌کرد: توجه به مسائل تربیتی در کنار مسایل درسی و آموزشی فرزندان موجب پرورش نسلی متخصص، متعهد و معتقد به مسائل دینی و مذهبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلخانی بر اهمیت تربیت دینی فرزندان تأکید کرد و افزود: در مرحله نوجوانی وظیفه والدین نسبت به فرزندان سنگین تر می شود و خانواده ها باید فرزندان خود را با آموزه های دینی و اعتقادی آشنا کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مراسم جشن تکلیف، گفت: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان است که لحظه های شیرین و به یادماندنی را برای استقبال از  تکالیف الهی به ارمغان می آورد و برگزاری این گونه مراسم از عوامل تاثیرگذاری است که بواسطه آن نوجوانان با اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی آشنا می شوند.

ایلخانی خطاب به فرزندان همکاران حاضر در این برنامه گفت:از امروز شما مکلف هستید، و این جشن، جشن و شادی و سرور ورود شما عزیزان به عرصه عملی،قلبی،اعتقادی و ایمانی عبادت و پرستش خداوند بلند مرتبه است.

محمد علی عباس زاده وحید،  مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی نیز ،ضمن قدردانی از عوامل اجرایی  این مراسم معنوی و باشکوه و همچنین خانواده های همکار و فرزندان آنها گفت: تکلیف به معنی انجام کارهایی است  که مسئولیت آنها به گردن شما گذاشته شده است  و انسان وقتی وارد سن تکلیف می شود یعنی خداوند بیشتر به او توجه می کند.

وی ادامه داد: عبادت یعنی بندگی کردن برای آفریدگار پاک و بلند مرتبه است،  آنهم به بهترین نحو وصحیح ترین شکل از سوی انسان که خداوند اورا آفرید و ازمیان تمام مخلوقات به او عقل و شعور و درک داد و بنام اشرف مخلوقات برگزید.

عباس زاده افزود:معنای عبادت معنایی  بسیار وسیع و در عین حال صریح و روشن است و توسط انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) نیز برآن تاکید شده است.

وی افزود:بنابراین عبادت اصول و  آدابی دارد و در حقیقت مثل دانه های تسبیح اجزای بهم پیوسته دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت:اینکه مسلمان باشیم و  نماز بخوانیم اما دروغ بگوییم ، روزه بگیریم اما غیبت کنیم و دزدی کنیم این اجزاء تسبیح عبادت اصلا همخوانی و ارتباطی با هم ندارند.عبادت باید خالص و شفاف  و فقط و فقط برای رضای خدا باشد.

عباس زاده وحید  مهمترین باقیات و صالحات برای والدین را تربیت فرزندان شایسته و صالح و پاک دانست  که پیوسته باید برای آن کوشید.

وی افزود: در این خصوص سختگیری بیجا و بی مورد نباید باشد چون فشار زیاد وارد کردن همیشه نتیجه معکوس دارد که باید به عواقب آن آگاهی داشته باشیم و فرزندانمان را با آگاهی ، نرمش، محبت و عزت با دین مبین اسلام و احکام آن آشنا کنیم.

عباس زاده وحید رسیدن به سن تکلیف را  فرصت مناسبی برای شکرگزاری به درگاه الهی به خاطر نعمت های بیکرانش دانست و  با تبریک به فرزندان عزیز همکاران به خاطر رسیدن  به سن تکلیف، برای آنان و خانواده های محترمشان در تمامی مراحل زندگی آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم از فرزندان همکاران اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی که به سن تکلیف رسیده بودند با اهدای هدایای معنوی(چادر نماز،سجاده و مهر و تسبیح) و لوح تبریک جشن تکلیف، قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است در این مراسم  برنامه‌های جذاب و شاد نظیر؛ تئاتر و ترانه های کودکانه توسط هنرمندان و تبیین احکام و آموزه های دینی متناسب با روحیات کودکان اجرا گردید که مورد استقبال فرزندان کارکنان قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی ترویج فرهنگ خانواده خراسان شمالی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: دوره تخصصی نماز ویژه دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری این دوره را بیان شیوه‌های دعوت به نماز در دستگاه‌های اجرایی و آموزش ابتدایی معارف نماز در دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی گفت: امسال این دوره یک روزه با همکاری اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا