Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان، از اجرای طرح پارکینگ حاشیه ای در برخی از معابر اصلی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان،مسأله ترافیک یکی از مشکلات جدی شهر است که هم مردم و هم مسؤولان در آن دخیل هستند و هر دو مجموعه باید کمک کنند تا برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای تقاطع های غیرهمسطح که تعدادی در حال اجراست یکی از راه های حل مشکل ترافیک است اما این راه به تنهایی نمی تواند همه مشکل را حل کند و به عبارتی اجرای تقاطع غیرهمسطح تنها راه حل نیست و اقدامات دیگری هم لازم است که با هزینه کمتر و در زمان کوتاه تر قابل اجراست.

ساماندهی طرح های ترافیکی، رعایت ضوابط شهرسازی و الزامات طرح جامع و تفصیلی شهر، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و تقویت منسجم و منظم وسایل حمل و نقل عمومی.

یکی از مشکلات ترافیکی شهر کمبود پارکینگ و پارکینگ عمومی است به عنوان مثال شما بلوار جهاد را در نظر بگیرید حد فاصل چهار راه سمیه و چهاراره شهید نامجو (چهارراه اقبال) عمدتا یک واحد مسکونی قدیمی تبدیل شده به یک مجتمع پزشکی خدماتی و تجاری چندین واحدی و با کمترین پارکینگ و بدون پارکینگ عمومی حال مجسم کنید این مشکل چه معضلاتی برای شهر، ترافیک، افراد و همسایگان به وجود می آورد.

به نظر من همه کاهلی کرده و می کنند و راه حل هم مشارکت، همکاری، تحمل و صبر عمومی است.

در این رابطه علی زنگی آبادی با بیان این که طی این طرح جای پارک در مرکز شهر، خیابان‌های تجاری، مراکز پزشکی و پرتردد به صورت عادلانه بین شهروندان تقسیم می‌شود؛ به خبرنگار ما گفت: در این طرح پارک خودرو در حاشیه خیابان مشمول پرداخت هزینه است که مبلغ آن بر اساس مدت زمان پارک خودرو توسط پارکبان تعیین می شود.

وی با اشاره به این که عده ای از شهروندان به خصوص کسبه به مدت طولانی خودروهای خود را در معابر اصلی شهر پارک می کنند؛ تصریح کرد: این شیوه باعث می شود تا شهروندان دیگر نتوانند از جای پارک استفاده کنند و مجبور به  پارک دوبل شوند.

زنگی آبادی از واگذاری ۹۰ درصد معابر اصلی شهر به طرح پارکینگ حاشیه ای خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح به زودی به بهره بردار واگذار و در ماه های آینده اجرا می شود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان، هدف از این اقدام را تقسیم عادلانه جای پارک بین شهروندان ذکر کرد و گفت: این طرح از هفت صبح تا ۲۱ شب اجرا می‌شود و پارک خودرو به مدت نیم ساعت رایگان است و بعد از این مدت، مبلغی برای آن منظور می شود.

وی تصریح کرد: پرداخت هزینه بابت پارک طولانی مدت باعث می شود مردم به خصوص کسبه و کارمندان، خودروهای خود را در پارکینگ عمومی پارک کرده یا برای رفتن به محل کار خود، از سرویس عمومی یا دوچرخه استفاده کنند.

زنگی‌آبادی با اشاره به اینکه این طرح در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تاثیر دارد، از همکاری پلیس راهور در اجرای این طرح خبر داد.

وی افزود: در این طرح مدت و هزینه پارک خودرو به صورت هوشمند توسط پارکبان محاسبه  و مبلغ آن به صورت غیر حضوری و با اطلاع صاحب خودرو پرداخت می شود.

 رنگی آبادی تاکید کرد: بر خلاف پارکومتر استفاده از این طرح برای شهروندان بسیار ساده بود و توسط پارکبان و از طریق نصب دستگاه های هوشمند انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳