Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان گفت: باتوجه به ظرفيت فوق العاده لرستان در حوزه صنعت فرش لازم است که در روند ساخت خانه فرش خرم آباد اقدامات بسيار بيشتري صورت گيرد.

به گزارش ايرنا، گودرز اميري روز پنجشنبه در کارگروه اقتصادي و توليدي استان اظهار داشت: خوشه صنعتي به مجموعه‌اي از بنگاه‌ها اشاره دارد که محصولات مشابهي را توليد کرده و يا در شبکه‌هاي تأمين عمودي و افقي قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه خوشه‌ها را مي‌توان به صورت شبکه‌هايي از بنگاه‌هاي به هم وابسته، نهادهاي توليد دانش، سازمان‌هاي ميانجي و مشترياني عنوان کرد که در زنجيره توليد ارزش افزوده با هم ارتباط دارند، ادامه داد: در اين خصوص تا کنون ١٢ خوشه در استان شناسايي شده که در اين جلسه دو خوشه فرش و گليم و جاجيم توسط مشاور ارائه شد.
اميري با اشاره به اينکه فعال سازي خوشه گليم و جاجيم باعث ارتقاي کيفي محصولات و راهيابي اين صنايع به بازارهاي بين‌المللي مي‌شود، گفت: مشاور اطلاعاتي که ارائه مي‌دهد بايد قابل تحليل و داراي داشبورد مديريتي باشد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان خاطرنشان کرد: در خصوص خوشه‌ها بايد الگويي ارائه داد که براي سال‌ها متمادي مورد استفاده قرار گيرد چراکه روش‌هاي سنتي جواب‌گوي کار نيستند.
وي با بيان اينکه اين مهم بايد به عنوان فرصت ويژه اطلاع رساني شود، اضافه کرد: به افرادي که تمايل به سرمايه‌گذاري در بحث حلاجي و ريسندگي دارند امتيازات خوبي داده مي‌شود.
اميري با تاکيد بر اينکه طرح نيز بايد داراي تنوع و زيبايي باشد، در ادامه بيان کرد: با انتقاد از روند کند ساخت مجموعه خانه فرش خرم‌آباد خواستار تسريع کار و تصميم گيري در خصوص تعيين تکليف آن هستيم.
7264/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کمال کریمی در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد گفت: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد، این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد. پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری مهریز ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

احمد آخوندی تصریح کرد: برای ذخیره آب بیشتر در این بند‌ها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد