Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا تاملی فرماندار اردستان  عصر روز گذشته  در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان در محل فرمانداری اردستان با بیان اینکه ۱۸درصد از جمعیت این شهرستان سالمند و میانگین نرخ جمعیت سالمند در اردستان دو برابر کشور است، اظهار کرد: وجود سرمایه انسانی بالا در تمام حوزه‌ها مهمترین مزیت اردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیشترین سطح باغات مثمر استان و بیشترین میزان مراتع در سطح استان در اردستان قرار دارد گفت: با توجه به توسعه شهرستان محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز نیازمند بازنگری است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در طرح جدید محدوده حفاظت شده کهیاز ۱۷ روستا از محدوده خارج شدند، گفت: خارج شدن منطقه‌ای با وسعت ۳ هزار مترمربع جهت ایجاد ناحیه صنعتی و ۳ هزار مترمربع از حریم روستا‌ها نیز دیده شده است.

تاملی، مساحت فعلی منطقه کهیاز اردستان را ۹۲هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به استعداد و پتانسیل شهرستان پیشنهاد اضافه شدن ۱۶ هزار مترمربع نیز به این منطقه داده شده است و در طرح جدید با توجه به خارج شدن بخشی از محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز و اضافه شدن بخش دیگری به آن کل مساحت این محدوده ۱۰۸ هزار مترمربع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی اردستان با کمبود آب روبرو است، گفت: چاره‌ای جز رفتن به سوی ایجاد صنعت نداریم که در این رابطه هم مشکلات زیست محیطی به میان می‌آید. دو واحد صنعتی شهرستان در سال جاری به عنوان واحد ملی نمونه صنعت سبز را دریافت کرده اند.

  انتهای پیام/م   جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان اردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان خواستار تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شد و بیان کرد: نیاز است که در زمینه ارتقای فرهنگی شهرستان یک الگو و برنامه منظم و مدون وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نقشه راه باید تکالیف هر دستگاه فرهنگی و اجرایی را در قبال مسائل فرهنگی جامعه مشخص سازد، افزود: تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستانی یکی از الزاماتی است که اگر بتوانیم در شورای فرهنگ عمومی آن را مصوب کنیم، توانسته‌ایم برای این شهر چیزی را به یادگار بگذاریم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به عدم تصویب پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شاهرود توسط مسئولان کشوری، به واسطه عدم پیوست استانی، گفت: تأیید این نقشه راه فرهنگی نیازمند پیگیری مسئولان فرهنگی شهرستان شاهرود است.

امینی با بیان اینکه برای نقشه راه فرهنگی مکاتباتی صورت گرفته است تا بتوانیم آن را مصوب کنیم، افزود: با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان نیز در این ارتباط نامه نگاری‌هایی صورت گرفته اما نیاز است که مسئولان محلی آن را پیگیری کنند.

وی به برگزاری یادواره بزرگ شهدای روحانی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی شنبه برگزار می‌شود و نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی در فضا سازی، تبیین اهمیت این همایش و دعوت از مردم برای حضور در آن پیشگام شوند.

کد خبر 6095204

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار