Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:55:40 GMT

شکایت پاکستان از خلبانان هندی به دلیل بمباران جنگل ها

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۷۱۱۲

شکایت پاکستان از خلبانان هندی به دلیل بمباران جنگل ها

دهلی نو-ایرنا- سازمان جنگل ها و فضای سبز پاکستان از خلبانان نیروی هوایی هند از جمله 'ابیناندان وارتامان' به دلیل بمباران مناطق جنگلی ونابودی چندین درخت در منطقه بالاکوت به سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای 'اوراسیا تایمز'، سازمان جنگل ها و فضای سبز پاکستان در شکایت خود اعلام کرده است که خلبانان هندی پس از فروریختن بمب های خود در جنگل های بالاکوت کشمیر به 19 درخت خسارت وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاکستان همچنین قصد دارد از دهلی نو به دلیل آنچه ترویج ' تروریسم زیست محیطی' خواند به سازمان ملل شکایت کند.
'مالک امین اسلام' وزیر تغییر آب و هوای پاکستان گفت،جنگنده های هندی بمب های خود را در یک منطقه محافظت شده رها کرده اند و دولت پاکستان در حال تخمین خسارت وارده به این منطقه است.
وی با بیان اینکه اتفاقی که در بالاکوت افتاده،تروریسم زیسیت محیطی است افزود در حمله جنگنده های هند آسیب جدی به محیط زیست وارد شده است.
رسانه های پاکستان پیش از این ادعای مقامات هندی در خصوص کشته شدن 200 تا 300 نفر در حمله جنگنده های هندی به بالاکوت را رد کرده بودند.
دولت هند نیز هنوز نتوانسته است مدارکی قطعی مبنی بر کشته شدن شبه نظامیان و تخریب پایگاه های آنها را ارائه دهد.
سازمان ملل تخریب محیط زیست به وسیله اقدامات غیر ضروری و بیهود نظامی را خلاف قوانین بین المللی دانسته است .
'ابیناندان وارتامان'، خلبان هندی است که جنگنده او در یک درگیری با جنگنده پاکستانی سرنگون شد .وی پس از فرود در کشمیر تحت پاکستان بازداشت و پس از چند روز به مقامات هندی تحویل شد.
در سه هفته گذشته تنش میان هند و پاکستان افزایش یافته است.
به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها به تنشی دنباله‌دار میان هند و پاکستان تبدیل شد.
جنگنده‌های هندی سه‌شنبه گذشته به مواضع گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و به گفته مقامات هندی در این حمله 200 تا 300 نفر کشته شدند.
در پی تشدید تنش بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، خطاب به‌طرف هندی گفت: بیایید مسیر جدیدی برای مذاکره بازکنیم.
آساق**267**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان هند شكايت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های جهان، شیما رفعت الاریر دختر شاعر فلسطینی، چهارماه پس از مرگ پدرش در حمله‌ای مشابه، روز جمعه در حمله هوایی اسراییل به خانه‌ای در غرب شهر غزه، در کنار خانواده‌اش کشته شد.

به گفته شاهدان عینی و دوستان خانواده، شوهر الاریر و پسر دو ماهه آنها نیز در این موشک‌باران جان باختند. طبق این‌روایت سه موشک رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که این خانواده در آن پناه گرفته بودند اصابت کرد.

نیروی دفاعی اسراییل درباره این حمله به شبکه سی‌ان‌ان گفت از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند و تلاش می‌کند «آسیب غیرنظامیان را کاهش دهد».

شیما دختر رفعت الاریر شاعر فلسطینی بود. این شاعر همراه چند تن دیگر از اعضای خانواده‌اش در حمله هوایی اسراییل به خانه‌شان در محله شجایا در ماه دسامبر کشته شد.

الاریر اکتبر با سی‌ان‌ان صحبت کرده بود و در آن زمان در حال بررسی بود که آیا در خانه خود در شهر غزه بماند یا همراه همسر و ۶ فرزندش به سمت جنوب فرار کند. در آن زمان، این نویسنده و چهره دانشگاهی ۴۴ ساله گفت که چاره‌ای جز ماندن در شمال ندارند، زیرا «جای دیگری برای رفتن ندارند».

ساکنان محله الریمال گفتند شیما و خانواده اش چهار ماه پیش از خانه خود در شجاعیه آواره شده بودند.

مصعب ابوطها، شاعر فلسطینی اهل غزه و دوست رفعت که اکنون در قاهره آواره است، نیز گفت شیما به تازگی در پیامی خبر مادر شدن خود را منتشر کرده بود و نوشته خود خطاب به پدر مرحومش را به اشتراک گذاشت.

وی نوشت: پدر، این نوه تو عبدالرحمن است، اما هرگز تصور نمی‌کردم تو را به این زودی و حتی قبل از اینکه او را ببینی از دست بدهم.

به گفته دفاع غیرنظامی فلسطین در غزه، شب جمعه در حمله اسراییل به اردوگاه پناهجویان نصیرات در مرکز غزه، حداقل ۱۵ نفر کشته شدند و حداقل دو کودک زیر آوار مفقود هستند.

کد خبر 6090755

دیگر خبرها

  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد