Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام در المپیاد دانش‌آموزی نانو که در اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود تا ۲۲ اسفند ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو رقابتی است که به طور همزمان به صورت تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برمی‌گیرد، دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تاکنون ۹ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در کشور برگزار شده است.

این رقابت در دو مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی خواهند شد.

شناسایی استعداد‌های برتر دانش‌آموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه نانو از جمله اهداف این رقابت علمی در حوزه نانو است.

المپیاد دانش‌آموزی نانو امسال برای اولین بار با همکاری و نظارت مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این رقابت که تاکنون موفق به ثبت‌نام در این دوره از المپیاد نانو نشده‌اند، می‌توانند از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه با مراجعه به سامانه ثبت نام باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. ثبت نام به دو صورت انفرادی و گروهی (توسط نهاد‌های ترویجی) انجام می‌شود.

مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی نانو، اردیبهشت ۱۳۹۸ به‌صورت همزمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی انجام می‌شود. مرحله دوم نیز در قالب یک آزمون کتبی، تیرماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. مرحله سوم نیز با حضور افرادی که موفق به کسب حدنصاب نمره مرحله دوم شوند، در قالب یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی، دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم و پیش‌دانشگاهی مجاز به شرکت در آزمون مرحله اول المپیاد دانش آموزی نانو هستند. این مرحله سوالات تستی ۴ گزینه‌ای است که برای پاسخ‌های غلط، نمره منفی در نظر گرفته شده است.

آزمون مرحله دوم این المپیاد نیز شامل ۲۰ سوال تستی و ۴ سوال تشریحی و در محور‌های نانو فیزیک، نانو شیمی، نانو زیست‌فناوری و شبیه‌سازی است. محتوای سوالات در این چهار محور را مباحث مبانی نانو، روش‌های سنتز، روش‌های مشخصه‌یابی و کاربرد‌های فناوری نانو تشکیل می‌دهد.

مرحله عملی المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در تابستان هر سال در قالب یک اردوی عملی- آموزشی ۱۰ تا ۱۵ روزه برای برگزیدگان کشوری در یک مرکز معتبر علمی-پژوهشی برگزار می‌شود. در این مرحله، دانش‌آموزان ضمن فراگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانو مواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه‌سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو نیز بازدید می‌کنند. در پایان دانش‌آموزان برای کسب مدال طلا، نقره و برنز در یک آزمون با هم به رقابت می‌پردازند.

آزمون این مرحله در دو بخش سوالات کتبی و ارائه دستاورد‌های علمی در قالب مقاله علمی و ارائه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المپیاد نانو نانو ثبت نام المپیاد دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران در اولین دوره مسابقه مناظرات دانش‌آموزی در ساری، تیم «آغوز» با تیم «سرخ ستاره» با موضوع «بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» در جایگاه موافق و مخالف به مناظره پرداختند که تیم آغوز در جایگاه مخالف، قهرمان این دوره از مسابقات شد.

به گزارش ایسنا، مسابقه مناظره دانش‌آموزی ۱۰ اردیبهشت با عنوان «گپ» با شرکت هشت تیم دانش آموزی در دبیرستان پسرانه شریعت ساری برگزار شد.

در این مسابقات تیم‌های؛ «آغوز، سرخ ستاره، نفار، دونا، نماشون و براردور» با موضوع «نقش اصلی در موفقیت علمی هر دانش‌آموز با خود اوست» به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های آغوز، سرخ ستاره، نفار و براردور به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در نهایت تیم آغوز با تیم سرخ ستاره با موضوع « بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» به مناظره پرداختند که تیم آغوز قهرمان این دوره از مسابقات شد.

محمدرضا جعفرزاده مدیر دبیرستان شریعت ساری با بیان اینکه مناظرات دانش‌آموزی فرصتی است تا دانش‌آموزان از همین دوران بتوانند نحوه برخورد با نظرات مخالف را بیاموزند، گفت: ما برای تربیت یک نیروی انسانی که بتواند در مجامع مختلف از ارزش‌ها دفاع کند باید از متوسطه اول و حتی مقاطع ابتدایی، آغاز کنیم.

جعفرزاده اظهار کرد: دانش‌آموزان استقبال خوبی از این دوره مسابقات فرهنگی داشتند و دوره آموزش کوتاه مدت فن بیان در مناظرات نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار شد. 

سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: در این نوع از مسابقات مناظره دانش آموزی لازم است تا گروه هدف بیاموزند که چگونه از حقشان در جامعه دفاع کنند و یا چگونه برای مطالبات خود از استدلال و منطق بیان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هر ساله مسابقات مناظرات دانشجویی را در همه استان‌ها برگزار می‌کند، افزود: اگر ما این مناظرات را از دوره متوسطه اول آغاز کنیم در آینده نزدیک در مقطع متوسطه دوم و دانشگاه برگزاری مناظرات از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

تقوی اظهار کرد: ارائه آموزش فن بیان و رعایت مولفه‌های یک مناظره عالی در جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود و این نهاد آمادگی دارد این دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان برگزار کند.

حسین نورانی، معاون واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که در جایگاه رئیس جلسه در این مناظرات ایفای نقش داشته است، اظهار کرد: اولین مسابقه مناظره دانش‌آموزی در استان مازندران با عنوان «گپ» در ساری برگزار شد و امیدواریم که در سال آینده مدارس بیشتری به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

وی افزود: این رویداد در راستای ترویج فرهنگ گفت‌ و شنود و تقویت آداب مباحثه برای یادگیری و تمرین تحمل نظر مخالف، در سطح دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برگزار شد.

نورانی به توجه بیشتر آموزش و پرورش به این نوع توسعه فکری و فرهنگی در مدارس استان خواستار شد و از مدیریت دبیرستان شریعتی و جهاد دانشگاهی در برگزاری این دوره مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد