Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@03:02:31 GMT

کلاهبرداری به وسیله کارت‌خوان‌های سیار

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۷۸۱۴

رئیس پلیس فتای استان زنجان درباره یکی از روش‌های مجرمانه برداشت از حساب به وسیله کارت خوان‌های سیار، هنگام خرید از فروشندگان سیار یا دست فروشان، به شهروندان و به ویژه مسافران هشدار داد. ناطقان: محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: چند سالی است استفاده از کارت‌خوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام «اسکیمر»اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند.
وی گفت: برخی از کلاهبردار ان در پوشش فروشندگان سیار با عرضه کالاهایی با قیمت نسبتاً پایین مشتریان  را ترغیب به خرید می‌کند و با پرداخت وجه از طریق کارت خوان سیار اقدام به سرقت اطلاعات مشتریان و برداشت از حساب آنها می‌کنند.
آدینه‌لو با بیان اینکه مراقبت از رمز کارت بانکی  و وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چرا که حتی در صورت نصب «اسکیمر» بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود، افزود: همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.
رئیس پلیس فتای زنجان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام اسکیمر هنگام استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان هشدار داد: شهروندان مراقب باشند در خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت‌خوان سیار دارند، هیچگونه قطعه اضافی و مشکوک بر روی دستگاه کارت‌خوان وجود نداشته باشد و رمز کارت لزوماً باید توسط شخص صاحب کارت و به صورت محرمانه وارد شود.وی همچنین تاکید کرد: همشهریان عزیز از فروشندگان معتبر خریدکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی (110) و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.
منبع: فارس برچسب ها: کلاهبرداری ، کارت‌خوان‌های سیار ، فروشندگان سیار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کلاهبرداری کارت خوان های سیار فروشندگان سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه و تأکید ایشان بر لزوم تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور با هدف حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، مزایده فروش یکهزار و ۳۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود. 

وی در ادامه افزود: علاوه بر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، تعداد قابل توجهی انواع کالاهای دیگر نیز در این مزایده فروخته خواهد شد.

قهرمانی گفت: این مزایده در خصوص وسایل نقلیه موجود در پارکینگ های زرون، نود، قائم، یاسر، دریا و گامبرون شهر بندرعباس،  پارکینگ شهرداری فین،  پارکینگ بندرلنگه، پارکینگ‌های آنامیس و مکران شهرستان میناب، پارکینگ المهدی شهرستان جاسک و پارکینگ طاها شهرستان حاجی آباد به صورت حراج حضوری انجام می شود و عموم مردم می توانند، امروز و فردا، نهم و دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ با مراجعه به این پارکینگ ها از جزئیات مزایده مطلع شوند و از وسایل نقلیه موجود بازدید کنند.

وی همچنین افزود: در خصوص وسایل نقلیه موضوع این مزایده پس از طی مراحل قانونی، حکم  قطعی قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ های استان تأکید کرد: دستگاه قضایی از هیچ کوششی برای حفاظت از اموال عمومی و خصوصی، فروگذار نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟