Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: حمایت از ایده‌های دانش بنیان و فعالیت‌های استارت آپی به سرمایه گذاری ریسک پذیر نیاز دارد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری، اظهار کرد: رویکرد جدید و جدی در رابطه با حمایت از حرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته که این خود حرکتی ارزشمند است و نیاز به تلاش مستمر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما اکنون در شرایط خاص هستیم و حساسیت‌های زیادی در کشور وجود دارد. از این رو مدیریت بیشتری احساس می‌شود.

غلامی با اشاره به برنامه جدید صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: این صندوق‌ها برنامه‌های جدیدی دارند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند و به هدف برسند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در بحث فعال‌تر کردن و تحرک بیشتر صندوق‌های پژوهش و فناوری، اقداماتی صورت گرفته و همه تلاش این بوده که موفق‌تر از گذشته عمل کنند.

وی تأکید کرد: قطعاً برنامه‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظر گرفته با دیدگاه آینده نگرانه بوده است.

وزیر علوم افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکنون قدم‌های خوبی برداشته اند، ولی این برنامه جدید می‌تواند نقطه عطفی برای حمایت از ایده‌های فناورانه باشد.

غلامی تصریح کرد: حمایت از ایده‌های دانش بنیان و فعالیت‌های استارت آپی نیاز به سرمایه گذاری ریسک پذیر دارد که این به پشتوانه جدی صندوق‌ها نیازمند است و امیدواریم شاهد حرکت‌های خوب صندوق‌های پژوهش و فناوری باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق توسعه و نوآوری وزارت علوم ایده های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود