Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@02:51:53 GMT

آینده فناوری چاپ سه بعدی در دستان چین

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۷۲۸۴

آینده فناوری چاپ سه بعدی در دستان چین

به گفته تحلیلگران به به نظر می رسد چین به زودی تبدیل به غول جهان در حوزه چاپ سه بعدی( 3D )خواهد شد. این موضوعی است که می تواند در تولید بسیاری از محصولات مهم جهان تاثیرگذار باشد.

از مدیران اجرایی صنعت چین به سرعت در حال پر کردن جاهای خالی توسعه صنعت چاپ سه بعدی هستند.

مایکل اگام، رییس بخش آسیای جنوبی در Stratasys(یک شرکت چاپ و راه حل های تولید چاپ سه بعدی در بریتانیا)، در این خصوص می گوید: برخی از پیشرفته ترین برنامه های چاپ سه بعدی  توسط شرکت های چینی هدایت خواهد شد، چرا که سطح مشوق های دولتی چین برای ارتقاء این صنعت حتی فراتر از ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آگا معتقد است این رشد تا حد زیادی به بازار پررونق داخلی چین نیز وابسته است. او در این خصوص می گوید: "مشتریان و کاربران نهایی چیزهای جدیدی را در سرعت بسیار سریع تر از قبل دریافت می کنند. این سرعت ساخت محصولات با چاپگرهای سه بعدی باعث می شود شرکت ها محصولات جدید را به سرعت تولید کنند. محصولاتی که هرگز توسط تولید سنتی با این سرعت به ثمر نمی رسید.

سرعت بخشیدن به تولید و کاهش زنجیره تامین تنها تغییر در بازی نیست. این موارد در نهایت منجر به تحولات اقتصادی هم می شود.افزون بر این ها نوع طراحی و تحویل سفارشات نیز متحول می شود. برای مثال چاپگرهای سه بعدی دقیقا بر اساس تقاضای بازار برنامه ریزی شده و محصولات را ارائه می دهند.

دولت چین در حال توسعه برخی فناوری ها است که از دید این کشور اولویت دارند و چاپگرهای سه بعدی نیز در این دسته بندی جای دارند. این روزها بسیاری از شرکت های چینی فعال در حوزه تولیدات سه بعدی در حال عقد قرارداد با شرکت های خارجی هستند و پیش بینی می شود تا سال 2025 چین به یکه تاز عرصه تولیدات سه بعدی تبدیل شود./ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت

آفتاب‌‌نیوز :

«پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما درباره آخرین وضعیت سریال‌های الف ویژه اظهار داشت: دو مجموعه تلویزیونی «الف ویژه» فاخر سلمان فارسی و موسی (ع) در دست تولید است؛ هر دو مجموعه نمایشی با برنامه ریزی منظم، مراحل مختلف آن‌ها در حال پیشرفت است.

وی افزود: فناوری تولید مجموعه موسی (ع) با سریال سلمان فارسی و همه مجموعه‌های نمایشی که تا کنون تولید شده، متفاوت است و بر اساس تولید مجازی یا همان Visual Production در دست ساخت است که تجهیزات قابل توجهی را باید تأمین کنیم که به تدریج در حال تأمین است.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم امسال دو مجموعه تلویزیونی موسی (ع) و سلمان فارسی بر اساس زیرساخت‌ها و تجهیزات تولید مجازی در تراز روز دنیا برخوردار خواهند شوند؛ به نظر می‌رسد تولید مجموعه‌های فاخر الف ویژه اگر بخواهد با شکل فعلی ادامه یابد؛ هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ زمان تولید چندان به صرفه نباشد؛ لذا ما توسعه فناوری جدید «تولید مجازی» را هدف قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فصل یک سریال سلمان فارسی در خاک ایران از سال گذشته شروع شده و با همان برنامه ریزی که پیش بینی شده در حال پیشروی است در هفته‌های آتی شاهد حضور مجدد عوامل و بازیگران و برنامه سازی در شهرک غزالی صداوسیما خواهیم بود.

به گفته رئیس سازمان صداوسیما، سریال سلمان فارسی در ۳ فصل ساخته می‌شود فصل دوم آن که مربوط به بیزانس بوده، به اتمام رسیده و در حال حاضر فصل ایران در حال تصویربرداری است و فصل پایانی هم که مربوط به بخش حجاز است، بعد از اینکه فصل ایران به مراحل وسط یا پایانی برسد، مراحل پیش تولید فصل حجاز را هم آغاز می‌کنیم.

جبلی درباره لوکیشن تصویربرداری سلمان فاسی یادآور شد: عموما لوکیشن‌هایی که برای فصل بیزانس طراحی شد، در مجموعه شهرک سینمایی غزالی سازمان صداوسیما ساخته شد و یک ساخت و ساز‌های ماندگاری است که برای همه مجموعه‌های تلویزیونی یا سینمایی قابل استفاده است.

صداوسیما سریال‌های نمایش خانگی تراز را خریداری می‌کند

وی در پاسخ به پرسشی درباره خریداری سریال‌های نمایش خانگی از سوی صداوسیما و پخش در شبکه‌های سیما اظهار کرد: اگر در تولید مجموعه‌های نمایشی با ضوابط سازمان صداوسیما و هماهنگی بین تهیه کننده و مجموعه صداوسیما، برای شبکه نمایش خانگی برنامه‌ای تولید شود، هم حمایت می‌کنیم و هم خریداری کنیم، اما فعلا به مورد مشخصی نمی‌توانم اشاره کنم.

رئیس سازمان صداوسیما درباره ساخت فصول بعدی سریال‌های پرمخاطب سیما بیان کرد: اساسا یکی پایه‌های اساسی طرح تحول صداوسیما، فصل دوم سازی است به این معنا که اگر مجموعه‌هایی به هر دلیلی توفیقاتی داشتند، آن سریال‌ها به عنوان ارزش و ویژند صداوسیما مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و فصول بعدی آن‌ها تلاش می‌شود ساخته شود؛ البته در هر موضوعی فصل‌های جدید باید با موضوعات متنوع و کیفیت بالاتر و بهتر ساخته شود تا به آن برند لطمه وارد نشود.

وی ادامه داد: عملکرد صداوسیما در دو سه سال اخیر نشان می‌دهد از برند‌های مهم حمایت کرده و برای ساخت فصل‌های بعدی آن‌ها اقدام کرده است مثلا زیرخاکی و «نون خ» بخشی از آنهاست؛ درباره ساخت فصول بعدی پایتخت هم قبلا توضیح داده ام؛ بنابراین سیاست مذکور ادامه می‌یابد و هر مجموعه‌ای که موفق بوده، مطمئن باشید ساخت فصول بعدی آن‌ها در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!