Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره پارک ملی دز از زنده‌گیری گونه کمیاب "رودک عسل‌خوار" که به کندوهای عسل منطقه حمله و سبب خسارت به کندوها شده بود خبرداد و گفت: بعد از زنده‌گیری این گونه کمیاب در جنگل‌های پارک ملی دز رهاسازی شد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، از جمله پارک‌های ملی ایران، پارک ملی دز است که در شمال خوزستان و شهرستان شوش واقع شده که از شمال به منطقه هفت تپه، از غرب به منطقه حسین آباد و از شرق نیز به شهرستان شوشتر وصل و وسعت این پارک نیز 17 هزار و 895 هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک ملی دز محل سکونت حیوان‌های کمیاب بومی و غیربومی مختلفی است که در همین زمینه رضا قپانچی‌پور، رئیس اداره پارک ملی دز به مراجعه یکی از زنبورداران منطقه به اداره این پارک اشاره و اظهار داشت:  این مراجعه کننده به ارائه گزارش از حمله شبانه یک حیوان ناشناس به برخی کندوهای عسل این منطقه پرداخت و از تخریب تعدادی از این کندوها خبرداد.

وی ادامه داد: باحضور محیط‌بانان اداره پارک ملی دز در محل نگهداری کندوهای عسل منطقه و با بررسی شواهد میدانی، "رودک کندوها" به عنوان حیوان مهاجم به کندوهای عسل منطقه شناسایی شد.

رئیس اداره پارک ملی دز عنوان کرد: محیط‌بانان با قرار دادن تله بدون هیچگونه ورود آسیب به "رودک عسل‌خوار" موفق به زنده‌گیری آن شدند و در پایان نیز در جنگل‌های پارک ملی دز رهاسازی شد.

قپانچی‌پور با اشاره به این‌که براثر حمله شبانه "رودک عسل‌خوار" به بیش از 20 جعبه از کندوهای منطقه آسیب وارد شده است، گفت: از اقدام شایسته زنبودار در اطلاع‌رسانی به اداره محیط زیست و حفظ جان این‌گونه کمیاب تقدیر و تشکر می‌کنیم.

یک سرتشی و دو بهله دلیجه در استان بوشهر در طبیعت رهاسازی شد12 گونه پرنده کمیاب در تالاب‌های بروجن زادآوری می‌کنندخوزستان|"دراج کم‌یاب " در اندیمشک رها‌سازی شد

به گزارش تسنیم، "رودک عسل‌خوار" باتوجه به علاقه‌ بسیار به عسل به این اسم نامگذاری شده و از ویژگی آن می‌توان به  جسورترین، نترس‌ترین و باهوش ترین حیوان نام برد. این گونه کمیاب از خانواده راسوها و بومی آفریقا، آسیای غربی و شبه‌قاره هند است.

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد.

علی اصغر اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری و فضای ورزشی به‌ویژه فضای اختصاصی ویژه بانوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری اهواز است، در همین راستا تکمیل و بهسازی دو پارک بانوان شهروند و ولی‌عصر (عج) در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پارک بانوان ولی‌عصر (عج) سال‌ها به علت وجود مشکلات تعطیل و بدون استفاده بود و با اقداماتی که انجام شد این پارک نوسازی و بهسازی شد و بانوان اهوازی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: سیستم برق و روشنایی پارک یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پارک بود که نصب ۱۰۰ عدد پروژکتور و هفت پایه روشنایی، این مشکل را رفع کرده است، علاوه بر آن نواقص سرویس‌های بهداشتی این پارک نیز برطرف و نوسازی شد.

اسدالهی اضافه کرد: برای اینکه شهروندان و خانواده‌ها با حضور در پارک ولی‌عصر (عج) لحظات خوب و خوشی را داشته باشند، پنج قطعه ست ورزشی کامل در این پارک نصب شد تا هم بزرگسالان و کودکان از آن‌ها استفاده کنند، علاوه بر آن هشت نیمکت و چهار مَنقل بتنی نیز نصب شده است.

وی تصریح کرد: با هدف بهبود و توسعه فضای سبز این پارک علاوه بر لکه‌گیری و هَرس چمن ۱۲۰ اصله نهال از انواع مرکبات، یوکا و گلکاری‌های زیبا کاشته و آبنمای ورودی پارک نیز راه‌اندازی شد.

کد خبر 747083

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها