Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رحیمی‌زاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد راهیان نور کشور در گفتگو با خبرنگار ایکنا درباره برنامه‌های ستاد در سالروز راهیان نور گفت: امروز دوشنبه 20 اسفندماه، روز «راهیان نور» است که در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شده و به همین مناسبت، همایش روز ملی راهیان نور، امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در شهر خرمشهر، در اردوگاه شهید باکری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مراسم سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور یافته و سخنرانی خواهند کرد. همچنین مسئولان کشور و لشکری استان خوزستان و مسئولان کاروان‌های راهیان نور نیز حضور می‌یابند.

رحیمی‌زاده با اشاره به برنامه‌های این مراسم گفت: رونمایی از تمبر سال راهیان نور و تولیدات چند رسانه‌های از برنامه‌های مهم این همایش است.

وی در ادامه برنامه‌های یادمان‌های شهدا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون که در معراج شهید محمودند اهواز هستم، این مکان مملو از جمعیت است و همینطور از یادمان قلاویزان مهران در استان ایلام تا یادمان والفجر هشت در شهر آبادان که نزدیک به ۲۲ یادمان وجود دارد که با استقبال و حضور چشمگیر مردم مواجهیم و خادمان شهدا نیز در این یادمان‌ها مستقر بوده و به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

رحیمی‌زاده با اشاره به برنامه‌های راهیان نور در نقاط مختلف کشور گفت: عموم مردم می‌توانند از مناطق عملیاتی کشور با عنوان راهیان نور خلیج فارس، غرب و شمال غرب و جنوب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در طول سال بازدید کنند و مانند سال‌های گذشته نیست که در برهه‌ای خاص امکان بازدید وجود داشته باشد، اکنون چند سالی است که با تجمیع ظرفیت‌ها و تقویت زیرساخت‌ها مردم می‌توانند با خودرو‌های شخصی خود از مناطق یادشده، بازدید کنند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای حضور در راهیان نور، برخی به صورت کاروانی، گروهی و یا شخصی حاضر می‌شوند و زائران می‌توانند در روز‌های پایانی سال و لحظه سال تحویل در این مناطق حضور داشته باشند، اما آن‌ها که از نحوه حضور در راهیان نور بی‌اطلاع هستند می‌توانند با سامانه ملی راهیان نور با شماره ۰۹۶۳۱۳ به صورت شبانه‌روزی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. همچنین از طریق این سامانه امداد‌های اضطراری نیز ارائه می‌شود. ارتباط پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴ نیز پل ارتباطی مردم با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان راهیان نور است و می‌توانند نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی راهیان نور به نشانی www.rahianenoor.com از آخرین اخبار مربوط به راهیان نور مطلع شوند.

وی در ادامه درباره تعداد کاروان‌های راهیان نور در سال جاری گفت: فرآیند حضور راهیان نور تحت یک طرح جامع آمارگیری با نظارت مرکز آمار ایران انجام می‌شود و پس از تجمیع در پایان ایام نوروز می‌توان این آمار را ارائه کرد.

رحیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت راهیان نور گفت: جریان راهیان نور مبتنی بر تفکر ملت ایران شکل‌گرفته و این وظیفه بر دوش همه احساس می‌شود تا حرکت بزرگ‌ راهیان نور را که با طرز فکر شخصیت‌های ارزشمندی چون امام راحل و شهدا رشد یافته تبیین کرده که قطعاً نقش رسانه‌ها در این موضوع بسیار مهم است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد راهیان نور کشور گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دفاع مقدس گنج عظیمی است که باید استخراج شود و قطعاً در این زمینه سوژه‌ها، موضوعات و مباحث فراوانی وجود دارد که رسانه‌ها با پرداختن به آن می‌توانند نسل جدید را با رشادت‌های رزمندگان دوران حماسه ودفاع آشنا کنند؛ چراکه یکی از بهترین و سریع‌ترین راه انتقال ارزش‌ها به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی، حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور بوده که لازم است تمامی زمینه‌ها در این موضوع  فراهم شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رسالتی که روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور به‌عنوان صدای رسمی این تشکیلات بر عهده دارد و نمونه آن شاید در شرح وظایف سازمانی هیچ نهاد دیگری دیده نشود، تعامل و ارتباط با زائرانی است که یادمان‌ها و نقاط حماسی دفاع مقدس را خانه خود می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: احمد رحیمی زاده راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: خانه تاریخی آل یاسین واقع در خیابان امام خمینی(ره) از ساعت ۱۹:۳۰ بیستم اردیبهشت‌ماه «روز گل محمدی و گلاب» پذیرای کودکان و مادرانی می‌شود که سنتی کهن و دیرینه را بازنمایی می‌کنند.

سیدهادی مسعودی علوی افزود: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند؛ بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.

وی با بیان اینکه آئین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان زیر دو سال (متولدین سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، گفت: پیشینه رواج این آئین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است. مسعودی علوی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت فرزندانشان در آئین گل غلتان با مراجعه به تارنمای رسمی شهرداری به نشانی https://www.kashan.ir/gol-ghaltan نسبت به ثبت نام برای حضور در این آئین اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شماره پیامک و ایتا ۰۹۱۰۷۹۶۲۹۶۱ و شماره ۵۵۲۳۴۴۹۹ ۰۳۱ نیز مسیرهای ارتباطی دیگری است و متقاضیان برای حضور فرزندانشان می‌توانند با ارسال مشخصات به این شماره آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • تشییع پیکر شهید محمدمهدی فانی در شهرستان طبس
  • برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور
  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق