Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، امروز در همایش بین المللی مین زدایی بشردوستانه با بیان اینکه جنگ و خشونت از معضلات بشر از ابتدای تاریخ بوده است، گفت: تبعات منفی استفاده از تسلیحات مخرب در طول جنگ‌ها، تا سال‌ها بعد از پایان جنگ بر زندگی مردم تأثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بزرگترین سوره قرآن که بقره است، خداوند می‌فرماید من می‌خواهم خلیفه‌ای در زمین خلق کنم، فرشتگان می‌گویند چرا می‌خواهید کسانی را خلق کنید که همدیگر را می کشند و خون هم را می‌ریزند. ما تسبیح تو را می‌گوئیم، اما خداوند می‌گوید من چیزی می دانم که شما نمی‌دانید.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه نتیجه گیری کرد، کسانی هستند که فساد و خون ریزی می‌کنند و البته افرادی هم هستند که از سلامت و آسایش خود می‌گذرند تا رفاه و آسایش را برای دیگران فراهم آورند. بالاتر از آن، برخی جان خود را هم فدای امنیت و آرامش دیگران می‌کنند و خداوند به این افراد می بالد.

دهقانی با بیان اینکه امیدوارم مجموعه تلاش‌هایی که در طول سال‌ها صورت گرفته بتواند در کاهش آلام مردم بی گناه تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته توسط اندیشمندان و مصلحان اجتماعی در کشورهای مختلف برای جلوگیری از خون ریزی تدوین شده که تلاش برای کنترل آثار مخرب جنگ‌ها از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: ایران بر اساس آموزه‌های ملی، دینی و پایبندی به تعهدات بین المللی خود در کلیه فعالیت‌هایش رفتارهای بشر دوستانه را اعمال کرده است.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه عملکرد نیروهای مسلح ما در دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از این اقدامات است، اظهار داشت: نحوه برخورد ما در جنگ شهرها، جنگ شیمیایی و رفتار با اسرا چیزی فراتر از قواعد بین‌المللی است و برگرفته از اعتقادات دینی ما بوده و هست.

دهقانی گفت: اقدامات انسان دوستانه نیروهای مسلح کشورها از جمله در مین زدایی نمونه بارز مشارکت نظامی‌ها در فعالیت‌های بشر دوستانه است، بسیاری از این افراد و نظامی‌ها در کشورهای مختلف در فعالیت‌های مرتبط با مین زدایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: مین زدایی و رفع معضلات پس از جنگ، یک هدف مشترک و بین المللی است؛ جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یکی از قربانیان اصلی مین، تلاش بسیاری را برای این موضوع انجام داده است.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه تصریح کرد: برنامه ملی ما در خصوص مین زدایی شامل پاک سازی مناطق آلوده، آموزش خطر مین به مردم در آن مناطق، حمایت از قربانیان مین و تعامل بین المللی برای مین زدایی است.

دهقانی با بیان اینکه مهمترین دستاورد ما در این خصوص برخورداری از دانش فنی در عرصه پاکسازی است که دانشی بومی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد تجربیات ارزشمند خود را که با هزینه‌های سنگین مالی و جانی به دست آورده است با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد.

وی، برگزاری این نشست در تهران را فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات بین المللی و همکاری‌های مشترک در حوزه مین زدایی دانست و افزود: این موضوع می‌تواند آثار مثبتی برای غیرنظامیان در سراسر دنیا داشته باشد.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه ایران به سهم خود آماده تسهیل هر چه بهتر تعاملات بین المللی، همکاری‌های مشترک و حمایت‌های بین المللی در این حوزه را دارد و امیدواریم مجموعه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته بتواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

کد خبر 4565939 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت خارجه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است