Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان با بیان اینکه اوراق منفعت از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با ضمانت شرکت ملی نفت ایران منتشر می‌شود، اظهار کرد: این اوراق با نرخ اسمی ۱۹ درصد سالانه و سررسید سه ساله عرضه می‌شود؛ پرداخت سود آن نیز هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه و استقبال از عرضه اوراق منفعت، پیش بینی می‌شود در سال آینده نیز شرکت ملی نفت ایران مسیر تأمین سرمایه از محل فروش اوراق منفعت را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرباسیان ادامه داد: علاوه بر اوراق منفعت، شرکت ملی نفت ایران برای سال آینده سایر ابزارهای تأمین مالی برای تأمین سرمایه پروژه‌های نفتی و گازی را نیز در دستور کار دارد.

بر اساس این گزارش به نقل از شرکت ملی نفت، معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طبق برنامه در مجموع تا پایان سال، ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر خواهد شد، افزود: بهمن ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال از این اوراق عرضه شد و ۲۲ اسفند نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال باقیمانده عرضه خواهد شد تا برنامه اعلام شده در زمینه تأمین سرمایه پروژه‌ها از محل فروش این اوراق عملی شود.

در این راستا، پیش از این منصوریان - مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران - در این مورد اعلام کرده بود: این عرضه با پیگیری‌های مستمر شرکت ملی نفت ایران و همکاری و تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شده است و می‌تواند یکی از گزینه‌های قابل اتکا برای تأمین منابع مالی مورد نیاز در اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت باشد.

به گفته وی ضمانت اصلی بازگشت اصل و فرع این اوراق، منافع و عوائد محصول است که بر اساس قوانین و مصوبات مربوطه، بازپرداخت از محل بخشی از این عوائد صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این، شرکت ملی نفت ایران ضامن اوراق خواهد بود.

بر اساس این گزارش، عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت شرکت ملی نفت که معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران از آن خبر داده بود، با هدف تأمین بخشی از منابع مالی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، از سیزدهم بهمن‌ماه، هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر در فرابورس آغاز شد.

به گزارش ایسنا، رضا دهقان در مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، با بیان این‌که در مسیر تأمین مالی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در میدان‌های نفتی در حال بهره‌برداری، تا پایان امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر می‌شود، گفته بود :۸۰ درصد تأمین مالی هر یک از بسته‌های قراردادی این طرح، از طریق SPV (صبااروند) که قرارداد آن به‌صورت بیع متقابل با شرکت ملی نفت ایران امضا شده، تأمین می‌شود و ۲۰ درصد آن باید از طرف پیمانکاران طرف قرارداد تأمین شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر

زمین اسکیت به نام شهید ولی الله پارسا و زمین تنیس به نام شهید سید رضی موسوی نامگذاری شده اند .

شهردار مهدیشهر گفت زمین اسکیت پارک آبشار با مساحت ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به همت شهرداری مهدیشهر تا پایان فصل تابستان افتتاح می‌شود

علیرضا شربتدار گفت : زمین تنیس پارک مهرگان هم با مشارکت هیات تنیس استان و بخش خصوصی و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴