Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پرداختن به چالش‌های کشور و ارائه راهکار‌های برون رفت از این چالش‌ها باید در اولویت ۳۲۰۰ نشریه دانشجویی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان نشریات دانشجویی اصلاح طلب که در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزارشد، گفت: انتشار ۳۲۰۰ نشریه دانشجویی اگر چه بخشی از آنها گاهنامه هستند، جای خوشحالی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عارف به نقش تاریخی دانشگاه در تحولات کشور اشاره کرد و افزود: ما مسئولیت نقش آفرینی اجتماعی فرهنگی را بخشی از وظیفه ذاتی دانشگاه تلقی می کنیم.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به تعبیر امام خمینی دانشگاه باید کارخانه انسان سازی باشد؛ با این وجود ما نمی توانیم جوان را در دانشگاه یک بعدی تربیت کنیم، افزود: با این وجود دانشجو در کنار آموزش باید مسئولیت پذیر تربیت شود.

 

وی به نقش حوزه فرهنگی و اهمیت جایگاه نشریات دانشجویی در این حوزه اشاره کرد و افزود: دانشجویان محوریت نشریات دانشجویی هستند؛ با این وجود نشریات دانشجویی باید دارای هدف باشند.

 

عارف با ییان اینکه نشریات دانشجویی باید در راستای رشد و اعتلای فرهنگی دانشجویان، آماده سازی دانشجویان برای پذیرفتن مسئولیت ها پس از فارغ التحصیلی، بالا بردن حس مسئولیت پذیری دانشجویان، توانمندسازی دانشجویان و افزایش اعتماد به نفس آنان تلاش کنند، گفت: پرداختن به چالش های کشور و ارائه راهکارهای برون رفت از این چالش ها باید در اولویت ۳۲۰۰ نشریه دانشجویی قرار بگیرد. همچنین این نشریات باید به نقد تصمیمات اعم از قوانین بالادستی بپردازند ولی نباید این انتظار را داشت که نقدها بلافاصله اثرگذار باشند.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: باید شرایط زمانی را درک کرد چون یک حرف ممکن است امروز مفید باشد و یک ماه دیگر نه؛ البته من نمی گویم که دانشجو مطالبه گر نباشد و نقد نکند.

 

وی به جایگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل وجود شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه ویژه ای دارد. با این وجود توافق شده اگر موضوعی را شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کرد، مجلس دیگر ورود پیدا نکند و بر عکس تا تداخلی در قانون گذاری ایجاد شود.

 

عارف با بیان اینکه ما در فراکسیون امید یک کمیته دانشگاهی داریم و در آن مشکلات دانشجویی را خارج از کمیسیون آموزش پیگیری می کنیم، اظهار کرد: در این کمیته اگر معاونت فرهنگی وزارت علوم و یا بهداشت خطی برخورد کنند با آنها برخورد می کنیم؛ با این وجود مشکلات خود را برای این کمیته ارسال کنید نه برای کمیسیون آموزش تا ما آن را پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جریان حوادث دی سال ۹۶ یک کمیته را تشکیل دادیم و محوریت را هم بر عهده وزیر علوم نهادیم و در اکثر امور هم موفق بودیم و مسئله حل شد؛ البته من نمی خواهم این مسائل را به کمیسیون ببرم.

وی با اشاره برگزاری نشست کمیسیون آموزش با نهادی امنیتی و دانشگاه ها در خصوص اتفاقات دی ماه ۹۶ تصریح کرد: یک دانشجوی زندانی هم برای ما مهم است؛ اما نباید اقدامات صورت گرفته را هم نادیده گرفت.

عارف تصریح کرد: کمیسیون آموزش این آمادگی را دارد که طی جلسه ای نظرات دانشجویان را در خصوص چالش های حوزه دانشجویی بشنود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گفتمان اصلاحات هیچ گاه به اقوام به عنوان تهدید نگاه نکرده است، افزود: نیروهای خارج از دانشگاه شناختی نسبت به دانشگاه ندارند؛ با این وجود مسائل دانشگاه را باید به کسانی که دانشگاه شناس هستند واگذار کنیم.

 

وی گفت: رقیب ما با وجود اینکه چند اتحادیه دانشجویی دارد؛ اما دانشجویان انجمن های اسلامی تاکنون موفق به اخذ مجوز اتحادیه دانشجویی نشده اند؛ با این وجود ما از نهادی ذی ربط پیگیر اخذ این مجوز هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

دوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود که نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد؛ «این شرکت غیر از نماینده رسمی خود در حال حاضر هیچ مجوزی برای تولید تلفن همراه نوکیا در ایران به هیچ شرکتی نداده است.»

به گزارش فرهیختگان، این موضوع نشان داد شرکت «آتیلا همراه ایهان» که با استفاده از این برند، نوکیای تقلبی وارد بازار می‌کند و همچنین سبب شد تا شرکت نوکیا از آن شکایت کرده و رسانه‌ها هم بار‌ها علیه این تولیدات تقلبی افشاگری کنند. سابقا نیز کوروش کمپانی با سو استفاده و کلاهبرداری از مردم به واسطه تقلب در ساخت گوشی‌های همراه دست به چنین اقدامی زده بود. 

حالا بعد از گذشت تقریبا دو ماه و پس از بازتاب گسترده این موضوع در رسانه‌های اجتماعی، سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از شرکت خارجی اظهار کرد: «عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. همچنین وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.»

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر