Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@20:00:07 GMT

جگوار سیاه آفریقایی در راه ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۴۸۸۰

جگوار سیاه آفریقایی در راه ایران

رکنا: مسئول وارد کننده حیوانات باغ وحش صفادشت گفت: این باغ وحش به زودی یک جگوار ماده سیاه آفریقایی را وارد ایران خواهد کرد.

به گزارش رکنا، نوازانی مسئول وارد کننده حیوانات باغ وحش صفادشت در رابطه با ورود یک جگوار سیاه آفریقایی ماده به ایران اظهار کرد: حدود ۶ ماه است که باغ وحش صفادشت به دنبال ورود یک گونه از پلنگ سیاه آفریقایی برای نگهداری و تکثیر آن در ایران بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از ۶ ماه تلاش با موافقت و صدور مجوز سازمان‌های دامپزشکی و محیط زیست موفق به ورود این گونه نادر شدیم.

نوازانی گفت: باغ وحش صفادشت برای وارد کردن این گونه نادر حدود ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کرده و قرار است جگوار با هواپیمای مسافربری از آفریقای جنوبی به قطر و سپس وارد ایران شود.

وی در ادامه افزود: باغ وحش‌ها برای این که بتوانند گونه ای را وارد کنند باید گواهی سایتس( گونه های در حال انقراض) را داشته باشند.

مسئول وارد کننده حیوانات باغ وحش صفادشت با بیان اینکه سن جگوار یا پلنگ سیاه آفریقایی حدود ۴ ماه است که به صورت تربیت شده وارد ایران می شود، بیان کرد: جگوار نر نیز تا دو ماه آینده وارد ایران می شود.

نوازانی گفت: باغ وحش صفادشت علاوه بر جگوار، ۲ زرافه آفریقایی نیز در چند روز گذشته وارد کرده و قرار است یوزپلنگ و کرگدن آفریقایی را هم به زودی وارد کشور کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از وارد کردن این گونه‌های در حال انقراض، جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور است، چرا که دیدن این گونه‌های ارزشمند و سفر به آفریقای جنوبی برای هر فرد حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: ایران باغ وحش سیاه حیوانات جگوار فیلم عکس مرد کشف حادثه شهرستان دختر یک زن زندگی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید