Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:20:21 GMT

دوره آموزشی کاهش تولید پسماند در بهار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۷۴۱۳

دوره آموزشی کاهش تولید پسماند در بهار برگزار شد

همدان- ایرنا- دوره آموزشی کاهش تولید زباله و مدیریت صحیح پسماند برای بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی شهرستان بهار برگزار شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: هدف از اجرای طرح آموزشی «بی زباله» با شعار «از خودمان شروع کنیم» ایجاد یک عزم و حرکت همگانی برای ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه پارچیان افزود: همچنین دوره آموزشی بی زباله با هدف کاهش پسماندهای پلاستیکی و مدیریت صحیح و اصولی پسماند در خانه برگزار شد.
وی اضافه کرد: مدیریت کارها در منزل بر عهده بانوان است بنابراین آنها می توانند نقش موثری در مدیریت پسماند خانگی ایفا کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اظهار داشت: با مدیریت پسماند، آب و انرژی در خانواده می توان طرح مدیریت و تفکیک زباله را از خانه آغاز کرد.
پارچیان ادامه داد: بانوان می توانند یافته های خود را به فرزندان و سایر اعضای خانواده منتقل کرده تا آنها نیز با مدیریت پسماند در حفظ محیط زیست شریک شوند.
وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری دوره های آموزشی متنوع و تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص کاهش تولید و بازیافت زباله با همکاری زنان و عموم مردم، شاهد شهری پاکیزه باشیم.
روزانه یک هزار و 100 تن زباله عادی در استان همدان تولید می شود.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی محیط زیست دوره آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود