Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:26:57 GMT

پیشگیری اساس کار ما در مدیریت بحران است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۸۱۷۷

پیشگیری اساس کار ما در مدیریت بحران است

نجار گفت: اساس کار ما پیشگیری است و بسیاری از پیشگیری ها هزینه ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «اسماعیل نجار» در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که امروز (چهارشنبه ۲۲۲ اسفند) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مدیریت بحران یعنی حادثه ای جامعه ای را تحت تأثیر قرار دهد و تا بازگشت نسبی آن جامعه به حالت عادی، مدیریت بحران وارد عمل شده و تلاش کند تا آن جامعه را به حالت به نسبت عادی بازگرداند تا مردم به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر کشور ادامه داد: تمام مسئولیت هایی که دستگاه های اجرایی دارند در زمان بحران و در هر نقطه کشور با عنایت به نیاز، مأموریت محسوب می شود.

 

وی عنوان کرد: در قانون به نسبت جامعی که تدوین شده و سازوکار بسیار مشخصی در آن دیده شده است، اگر مسئول در هر رده ای حرف فرمانده مدیریت بحران را توجه نکند، تخلف بوده و بعد به دادگاه احضار می شود.

 

نجار تصریح کرد: این موضوع در مورد بخش خصوصی هم وجود دارد، ما اگر در زمان بحران بگوییم پیمانکار ماشین آلاتی را باید بیاورد، باید این کار صورت گیرد و این کار با توافق و یا پرداخت هزینه باید انجام شود و اگر این ماشین آلات آسیب بینند باید خسارت را پرداخت کنیم.

 

وی اعلام کرد: در بحث حوادث، تمام تجهیزات و امکانات کشور باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: اساس کار ما پیشگیری است و بسیاری از پیشگیری ها هزینه ندارد، برای نمونه یک نفر می خواهد واحد مسکونی احداث کند این کار باید درست و فنی انجام شود، مهندس نظارت درست داشته باشد و شهردار درست پایان کار دهد.

 

وی اعلام کرد: در بحث پیشگیری همه چیز هزینه نیست بنابراین اساس کار ما بر پیشگیری است و پیشگیری هم خیلی هزینه ندارد، در بم تمام اماکن دولتی از بین رفت و مسجد جامع بم استوار ماند زیرا بانی این مسجد گفته بود من می خواهم این ساختمان در برابر ۸ ریشتر زلزله مقاومت کند.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: ما برای قزوین، تهران و استان های اطراف قزوین نیازمند مرکز پشتیبانی لجستیک هستیم تا در مواقع بحران ۱۱ تا ۱۲ استان کشور را بتوانیم حمایت و پشیبانی کنیم و خسارات کمتر شود.

 

«عبدالمحمد زاهدی» یادآور شد: ما وقتی بحران را بخواهیم مدیریت کنیم با سازوکار عادی نمی توانیم و در شرایط بحرانی باید همانند دوره جنگ عمل کرد و کار را پیش برد و باید سازوکاری برای زمان بحران تعریف شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بیرجند شهرستان آران و بیدگل استاندار قزوین مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه در ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند.

 حامد یزدی مهر، بعد از ظهر چهارشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه‌های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیندیشند.

یزدی مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب روها، نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود