Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال حدود ۱۹هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین استان توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اکبر کرامتی صبح امروز در هشتمین جلسه کمیته فنی بذر استان با بیان اینکه استفاده از بذور اصلاح شده موجب افزایش راندمان تولید تا ۳۰ درصد می شود، اظهار داشت: بذور اصلاح شده گندم مورد نیاز استان به طور میانگین حدود۱۵تا ۱۷هزار تن بوده و مازاد این بذرها به سایر استانهای کشور صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محصول گندم شاخص امنیت اقتصادی و غذایی جامعه است، افزود: پیش بینی تولید و فرآوری بذر طی سال زراعی جاری در آذربایجان غربی ۲۶ هزار و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده است که توسط ۶ شرکت تولید و فراوری بذر در استان انجام می گیرد که برای هر هکتار در شرایط دیم ۱٫۵ تن و در شرایط آبی ۶ تن بذر در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: شرکت های فراوری بذر در استان ظرفیت تولید و فراوری ۳۵ تن بذر را دارند که بهتر است از ظرفیت و پتانسیل این شرکتها در تولید بذور سایر محصولات زراعی از جمله سبزی و صیفی به صورت بهینه استفاده شود.

کرامتی اضافه کرد: از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی استفاده از بذور اصلاح شده به صورت حداقل ۶۵ درصد در اراضی آبی و ۵۷ درصد در اراضی دیم است که در استان آذربایجان غربی به طور میانگین در ۳۰ درصد از اراضی بذور اصلاح شده توسط کشاورزان مصرف می شود که باید با افزایش برنامه های ترویجی و آموزشی در این زمینه دانش فنی بهره برداران را در این خصوص ارتقا دهیم .

وی تاکید کرد : این استان پتانسیل بالایی در تولید محصولات زراعی دارد که ضرورت دارد هسته های بذری مورد نیاز زارعین در تمامی محصولات در خود استان تولید شوند که در این راستا محققین مرکز تحقیقات کشاورزی می توانند نقش موثری ایفا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی