Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شهردار تهران عصر امروز با جمعي از مديران مسئول رسانه ها ديدار کرد. در اين جلسه مهم ترين چالش هاي پايتخت به بحث و بررسي گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شهرنوشت، پيروز حناچي بعدازظهر امروز در جلسه اي که با حضور جمعي از مديران مسئول رسانه ها در ساختمان شهرداري برگزار شد، به تغيير پارادايم مديريت شهري در تهران اشاره کرد و گفت: در روش قبلي اداره پايتخت بيشتر مبتني بر فروش شهر و تمرکزگرايي بود که ترافيک و آلودگي هوا را به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصداق بارز تمرکزگرايي در تهران نيز اين است که حدود 27درصد از توليد ناخالص ملي و 30 درصد از گردش ناخالص ملي در اين شهر اتفاق مي افتد. ضمن اينکه 80 درصد از نخبگان و به طور کلي 20 درصد جمعيت کشور در 2درصد از مساحت آن سکونت دارند.
وي با تاکيد بر تاثيرات حاصل از تمرکزگرايي بر آلودگي هواي پايتخت اظهار کرد: واقعيت اين است که 70 درصد آلودگي هوا به واسطه وسايل نقليه است که از اين ميزان 18 درصد به موتورهاي دوچرخ و 25 درصد به وسايل حمل و نقل شخصي مربوط است. متاسفانه، علي رغم همه تلاش هايي که صورت گرفته است آمار استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي در مقايسه با خودروهاي شخصي منفي است و نمي توانيم بگوييم که استفاده از حمل و نقل عمومي رو به صعود است. اين امر نشان مي دهد که سياست هاي مسئولين امر در اين حوزه همسو نيست و شايد همين موضوع موجب مي شود نتيجه نگيريم.
شهردار تهران در ادامه با بيان اينکه 80 درصد از درآمدهاي شهرداري تهران به ساخت و ساز وابسته است و با تغيير نگرش در مديريت شهري اين ميزان درآمد به نصف کاهش پيدا کرده، گفت: با وجود آن که ميزان صدور پروانه کاهش يافته، اما معتقدم مي توان در رويه تغيير شکل درآمدزايي موفق بود. مهم اين است که هم جهت شويم و مردم را در صحنه داشته باشيم.
در ادامه اين مراسم، امير محبيان مديرعامل خبرگزاري آريا در ابتداي سخنان خود با بيان اين که همواره ذهنيتي منفي عليه شهرداري تهران وجود دارد، گفت: شهرداري بايد به سمت خنثي سازي فضاي ذهني برود و از بدنامي خارج شود. براي تحقق اين امر لازم است شهرداري غيرسياسي شود و به سمت مسئوليت هاي خود در مديريت شهري حرکت کند. از سوي ديگر شهرداري به ثبات مديريتي نياز دارد و توصيه مي کنم از جنجال ها و بکارگيري مديران جنجالي اجتناب کنيد.
عبدالله گنجي، مديرمسئول روزنامه جوان نيز خطاب به حناچي گفت: از همان ابتدا احساس کرديم شما براي سياسي کاري نيامده‌ايد و قصد داريد واقعا کار کنيد و به همين دليل از شما حمايت کرده ايم، اما پيشنهاد مي کنم از روشنفکران در مديريت شهري استفاده نکنيد چراکه طبع آن ها تنش‌زا است و موجب ايجاد دوگانگي مي شوند. آنها دوست دارند در نقش اپوزيسيون ظاهر شوند و از کار براي شهر و شهروندان غافل مي‌شوند.
حجت الاسلام سيدمحمود دعايي مدير مسئول روزنامه اطلاعات از ديگر افرادي بود که در اين جلسه نظرات خود را با شهردار تهران در ميان گذاشت.
وي با تبريک مناسبت هاي ماه رجب از اقدامات و ابتکارات حناچي تقدير کرد و گفت: اين که تصميم گرفته ايد يک روز در هفته با دوچرخه يا حمل و نقل عمومي به محل کار خود برويد، قابل تقدير است. از ديگر ابتکارات خوب شما اين است که با شهرداران پيشين نشست برگزار کرديد و از آن ها رهنمود خواستيد. خوشحالم که کسي مديريت شهري را بر عهده گرفته است که هم از تخصص لازم برخوردار است و هم خصلت و ظرفيت پذيرش هر حرفي ولو تلخ و انتقادي را دارد.
نادري که به نمايندگي از سيد ضياء هاشمي، مديرعامل خبرگزاري ايرنا در اين جلسه حضور پيدا کرده بود، گفت: از شهرداري مي خواهيم به ويژه در سال 98 نشاط و شادابي را در پايتخت ايجاد کند. تهران تبديل به شهر آسفالت، آهن و دود شده و حتي در پارک ها هم به عناوين مختلف ساخت و ساز مي شود. به طور مثال، در پارک طالقاني هر بار به بهانه‌اي از فضاي سبز کاسته مي‌شود.
در ادامه اين مراسم، داريوش آرمان قائم مقام مدير مسئول روزنامه جهان صنعت بر ضرورت استفاده از فناوري‌هاي نوين در شهر تاکيد و عنوان کرد: با استفاده از IT و توسعه شهر هوشمند مي‌توان به شفافيت و ارائه اطلاعات نزديک شد و از اين طريق بخشي از اعتماد از دست رفته مردم به ساختار شهرداري و سيستم دولتي بازگردانده خواهد شد. شهرداري در اذهان اغلب مردم نهادي فاسد است که بايد براي تغيير اين ديدگاه و ارائه تصويري روشن از عملکرد اين مجموعه اقدامات عاجلي صورت گيرد.
آرمان افزود: ضروري است تکليف روابط عمومي شهرداري را سريع تر روشن کنيد چرا که ميان اختيارات سرپرست و مدير تفاوت‌هاي بسياري وجود دارد.
وي در ادامه از حناچي خواست که سازمان هاي مردم نهاد را جدي بگيرد چراکه آن ها مي توانند بار بسياري را از دوش شهرداري بردارند و به عنوان بازوهاي اجرايي به ارائه خدمات مطلوب تر کمک کنند.
محمد مبين مديرعامل خبرگزاري برنا نيز از شهردار تهران خواست تا از ظرفيت جوانان بيش از گذشته استفاده کند.
وي با بيان اينکه از شهردار مي خواهيم با فساد و بدنامي در شهرداري مقابله کند، گفت: آقاي شهردار به وضعيت نامناسب پارکينگ ها رسيدگي کنيد. قرار بود هزينه هاي پارکومترها به ساخت پارکينگ اختصاص يابد که از نحوه انجام آن اطلاعي نداريم.
در ادامه علي متقيان، مدير عامل خبرگزاري ايسنا با تشکر از برگزاري جشنواره رسانه هاي شهري، خطاب به شهردار تهران عنوان کرد: از شما مي خواهم شهر را سياسي و طبقه بندي نکنيد. ضمن اينکه پيشنهاد مي کنم براي شهرداري سخنگو انتخاب کنيد تا بسياري از مشکلات حل شود. چراکه تعامل رسانه‌ها با سخنگوي شهرداري موجب عميق تر شدن زمينه‌هاي همکاري خواهدشد.
خانم شيخ الاسلامي از مسئولان پايگاه خبري-تحليلي پارسينه با تاکيد بر ضرورت تقويت ارتباط شهرداري با رسانه ها گفت: بهتر است شهردار تهران راه ارتباطي مستقيمي را در نظر بگيرد تا اصحاب رسانه و مردم در صورت مشاهده هر نوع تخلف، موضوع را بدون هيچ گونه واسطه به گوش شهردار برسانند.
سعيد تقي پور نيز که به عنوان مدير مسئول روزنامه جهان اقتصاد در اين مراسم حضور داشت از شهردار تهران خواست تا اقدام جديدي انجام دهد؛ اقدامي که پيش از اين هيچ يک از شهرداران انجام ندادند.
در ادامه اما محمد رحمانيان، مديرمسئول روزنامه شرق خطاب شهردار تهران گفت: اتفاقاً از شما مي خواهم که دست به اقدام جديدي نزنيد؛ کمااينکه در دوره آقاي احمدي نژاد تصميم به ساخت مونوريل گرفته شد و اين امر نه تنها محقق نشد بلکه مدت زماني طول کشيد تا تبعات اين تصميم مديريت شود.
وي ادامه داد: پيشنهاد من اين است که شهرداري همان کارهاي قبل را خالصانه انجام دهد و در خدمت مردم باشد.
الياس حضرتي، مديرمسئول روزنامه اعتماد هم در پايان با تاکيد بر وضعيت مالي نامناسب شهرداري تهران، براي مديريت شهري آرزوي موفقيت کرد.
شهردار تهران در جمع بندي سخنان مديران مسئول رسانه ها با تاکيد بر عزم شهرداري تهران براي مقابله با فساد عنوان کرد: ممکن است فساد در کمتر از 5 درصد از کارکنان شهري وجود داشته باشد و تلاش هم مي شود که برخوردها و اصطحکاک ها کاهش يابد و از ميزان فساد کاسته شود، اما هنوز به نتيجه مورد نظرمان نرسيده ايم.
شهردار تهران با بيان اين که از دوستان مي خواهم در کنار مديريت شهري باشند تا با کمک يکديگر به زباني مشترک براي تغيير در شيوه زندگي برسيم، گفت: وقتي هواي تهران به اوج آلودگي مي‌رسد آمار مرگ و مير نسبت به روزهاي معمول 30 تا 50 نفر در روز افزايش مي يابد. بايد اين روند را متوقف کنيم و در گام بعدي براي اصلاح آن تلاش کنيم. اين موضوع به گرايش سياسي چپ يا راست ربطي ندارد، بلکه تکليف همه ماست.
حناچي در ادامه درباره جايگزيني روش هاي درآمدزايي در پايتخت به جاي فروش شهر تصريح کرد: اين امر مستلزم تغيير نگاه است و بايد خلاقانه به موضوع بنگريم. به طور مثال، در گذشته در شهر حجم زيادي از صنايع را داشتيم که به واسطه آن ها شهر توسعه يافت؛ صنعت دخانيات، چيت سازي، سيمان سازي و .... در حال حاضر اين صنايع ديگر فعال نيستند، اما اثر و خاطره آن باقي مانده است؛ اين ها فرصتي است براي تغيير. به اين معني که مي توان کارخانه ها را به جاذبه توريستي و موزه تبديل کرد.
شهردار تهران خيابان وليعصر(عج) را از ديگر ظرفيت هاي شهر دانست و گفت: اين خيابان مي تواند يکي از منابع توليد ثروت در تهران باشد، البته در صورتي که ارزش هاي آن را بشناسيم و احيا کنيم. به طور مثال، مي توان از ميدان منيريه تا ميدان وليعصر(عج) پياده راه هاي روزانه ايجاد و کسب درآمد کرد.
وي همچنين به پروژه رنگ آميزي شهر اشاره و اظهار کرد: تهران هم اکنون خاکستري است، اما مي توان پروژه هايي تعريف کرد که با رنگ، سرنوشت شهر عوض شود. تلاش مي کنيم با استفاده از هنرمندان و تاکيد بر زيبايي شناسي با هزينه هاي کم وضعيت شهر را بهبود ببخشيم.
موضوع لغو مصوبه برج باغ ها و صدور مجوز ساخت و ساز در 62 باغ از ديگر موضوعات مورد اشاره از سوي حناچي بود.
وي در اين رابطه گفت: شوراي شهر به درستي تصميم گرفت تا مصوبه برج باغ ها را لغو کند. در مصوبه قبل مجوز ساخت در باغ با 30 درصد سطح اشغال داده مي شد، اما چون اين امر عملا امکان نداشت اين باغ ها در منهاي يک و دو 80 تا 100 درصد سطح اشغال داشتند. در نهايت با اجراي اين مصوبه حدود 100 هکتار از باغ هاي تهران در فاصله سال هاي 86 تا 96 از بين رفتند.
شهردار تهران افزود: در قالب مصوبه برج باغ ها تغيير کاربري پذيرفته شده بود که شوراي شهر جلوي اين موضوع را گرفت. لغو مصوبه برج باغ ها و در عين حال اجازه ساخت و ساز در 62 باغ مانند کشيدن ترمز قطار است که تا ايست کامل باز هم حرکت دارد و اين تعداد مجوز به مثابه خط ترمز است.
حناچي با بيان اينکه من از ابتدا با مصوبه برج باغ مخالف بودم و مکتوبات خود را هم در زمان تصويب اين مصوبه که در دوره شهرداري آقاي احمدي نژاد بود، در اختيار دارم، گفت: البته اجازه نداريم يک اقدام را به صورت مطلق متوقف کنيم.
وي همچنين در پاسخ به درخواست يکي از حاضران مبني بر پيش بيني وسيله ارتباطي مستقيم با شهردار براي طرح نظرات يا گزارش تخلفات، تصريح کرد: صفحه اينستاگرام من، فرصت خوبي است تا شهروندان و اصحاب رسانه مسائلي را که مشاهده مي کنند در آن قيد کنند و مطمئن باشند که نظرات ديده و جواب داده مي شود.
وي در پايان گفت: در اينکه شهر ما حال خوبي ندارد، شکي نيست و من به عنوان شهردار دست ياري خود را به سوي همه دراز مي کنم و مي خواهم که کمک کنيد تا مردم پيام لزوم استفاده از حمل ونقل عمومي و تغيير در سبک زندگي را دريافت کنند. تجربيات دنيا روشن و ملموس است؛ در سال 1957 در يک روز در لندن 4 هزار نفر به دليل آلودگي هوا فوت کردند و پس از آن مسئولان تصميم گرفتند رفتار خود را تغيير دهند. ما هم مي توانيم رفتار خود را تغيير دهيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هم انديشي شهردار تهران مديران مسئول رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری