Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:28:08 GMT

خرید و فروش لاک پشت و مار در خراسان شمالی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۴۷۴۷

خرید و فروش لاک پشت و مار در خراسان شمالی ممنوع است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خرید و فروش گونه های جانوری از جمله مار آبی و لاک پشت، که بعضا در آستانه نوروز رونق می گیرد، تخلف و ممنوع است.

سیداصغر مطهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عرضه و نگهداری این گونه های جانوری در سطح کشور رواج دارد و در این استان هم به ندرت مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این امر را سبب نگرانی دوستداران محیط زیست خواند و افزود: این تخلف در سال های اخیر رو به افزایش بوده است و محیط زیست با آن برخورد می کند.
مطهری اظهار داشت: برای جلوگیری از عرضه این گونه های جانوری، نظارت ها در محله ها، ترمینال ها و نقاط مختلف بیشتر می شود و از مردم انتظار می رود این تخلفات را گزارش کنند.
وی همچنین گفت: نگهداری ماهی قرمز و قرار دادن آن در سفره عید، از سنن ایرانیان است که البته از مردم درخواست می شود از رهاسازی ماهی قرمز در طبیعت و رودخانه ها به جد خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: ماهی قرمز، بومی منطقه نیست و از نژادهای مهاجم است که در صورت رهاسازی در محیط طبیعی، به سرعت تکثیر پیدا کرده و سبب بروز مشکلاتی برای گونه های بومی می شود.
به گزارش ایرنا، برخی از شهروندان خراسان شمالی در سال های اخیر به نگهداری مار و لاک پشت در آکواریوم منازل روی آورده اند.
طبق قانون شکار و صید حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها جرم محسوب شده و مرتکبان به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می شوند.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست فروش لاك پشت خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی