Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل استانی این سازمان تأکید کرد: اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل استانی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در ساختمان مهر این سازمان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی با حضور در این همایش در سخنانی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان‌های دیگر کشور یک تمایز جدی دارد گفت: به نظر می‌رسد که سازمان اوقاف تعریف خودش را دارد و از نظر منابع و مصارف تفاوت‌های زیادی با سایر سازمان‌های دیگر دارد.

وی ادامه داد: ما باید طبق قانون بر اساس تعداد موقوفه‌ها بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی کنیم.

خاموشی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد، گوشزد کرد: از لحاظ شرعی و قانونی محدد هستیم و صرفاً باید در همین جاده حرکت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از لحاظ قانونی ظرفیت‌های معطلی داریم مثل عنوان امور خیریه که ما باید این عنوان را فعال کنیم. نسبت خیریه با وقف را هم باید تعریف کنیم.

خاموشی با بیان اینکه روح قانون این است که اوقاف به دست مردم اداره شود، اظهار کرد: ما باید روی این ظرفیت قانونی کار کنیم که بنده این کار را شروع کرده‌ام و این ظرفیت مردمی در قالب «امین» به سازمان اضافه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: باید منظر فرهنگی را در منظر اجتماعی قرار بدهیم و مسائل فرهنگی را از منظر اجتماعی پیگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به بحث پیرامون جریان آسیب‌های اجتماعی پرداخت و یادآور شد: ما در انقلاب اسلامی باید به‌صورت جدی به مسائل اجتماعی رسیدگی و از بستر اجتماعی بقعه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی بپردازیم.

خاموشی در ادامه به اهمیت داده‌ها و اطلاعات آماری در زمینه مسائل اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: ما راجع به فناوری، فعالیت‌های دانش بنیان، وقف‌های جدید و سوق دادن سازمان اوقاف به سمت حل مسائل اجتماعی برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین از معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل اوقاف و امور خیریه خواست تا راه‌کارهای اصلاح امور اجتماعی را بر اساس نیازهای منطقه خود به حوزه ریاست پیشنهاد بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف وامور خیریه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت سال‌جاری، ۲٠ هزار و ۶۲۶ نفر از اماکن تاریخی شهرداری بازدید کرده‌اند.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به اینکه کاشان دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که هریک منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی طباطبایی، خانه عباسیان و حمام سلطان امیر احمد از بناهای تاریخی شهرداری کاشان است که در حال حاضر تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه خانه تاریخی طباطبایی به عنوان عروس خانه‌های ایران با استقبال کم‌نظیر گردشگران در تعطیلات اردیبهشت و همزمان با پیچیدن عطر گل سرخ و موسم گلاب‌گیری روبه‌رو شده است، افزود: بیش از ۱۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این مکان بازدید کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل بهار و همزمانی تعطیلات اردیبهشت و موسم گلاب‌گیری، شاهد استقبال هموطنان از اقصی نقاط کشور از اماکن گردشگری شهرداری کاشان بودیم، به نحوی که طی این دو روز ۳۹۰۳ نفر گردشگر داخلی و خارجی از حمام سلطان امیر احمد و ۴۵۴۶ نفر گردشگر داخلی و خارجی از خانه عباسیان بازدید داشته‌اند.

فرجی اضافه کرد: هنرمندان نمایشگاه صنایع‌دستی، عرقیات و سوغات کاشان در قالب غرفه‌ها و ایستگاه‌هایی در خانه‌های تاریخی طباطبایی و عباسیان مستقر بودند و راهنمایان گردشگری نیز با ارائه اطلاعات و معرفی هر بنا به انجام وظیفه پرداختند.

وی افزود: طی این مدت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به عنوان متولی مدیریت پارکینگ‌های موقت شهرداری خدماتی را به گردشگران ارائه کرد.

کد خبر 750994

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم