Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@03:21:12 GMT

اصلاح طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده اند؟؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۷۲۰۲

خرداد: عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: قطعا رقابت سازنده نیروهای دموکراسی خواه و معتقد به صندوق آرا می تواند وضعیت را به نفع کشور سامان دهد.
به گزارش خرداد به نقل از نامه نیوز، اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس آینده تصمیم گرفتند حضور فعالی داشته باشند اما یک مشکل بزرگ دارند. مشکل آنها این است که از حمایت هواداران خود مطمئن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تعبیر روشن تر، قطعی و یقینی نمی توانند تخمین بزنند نسبت به دوره گذشته چه میزان رأی را کسب خواهند کرد.
غلامرضا انصاری در گفتگو با نامه نیوز درباره میزان ریزش پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان گفت: وقایع دی ماه سال گذشته نشان داد، برای کسانی که نسبت به مسائل کشور حساسیت منفی پیدا کردند اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی کند، یعنی دیگر این طور نیست که ریزش سبد آرای یک جریان، در سبد آرای جریان رقیب قرار بگیرد بنابراین بحث ها را دیگر نباید در قالب رقابت اصولگرایی و اصلاح طلبی تحلیل و تفسیر کرد.
وی درباره دیدگاه کسانی که ترکیب مجلس آینده را پایداری تر تحلیل می کنند، یادآور شد: اوضاع کشور می طلبد همه کسانی که دل در گرو بقای نظام، کشور و ملت دارند باید دست به دست هم دهند تا جلوی تندروی و حرکت های رادیکال دلواپسان را بگیرند. اگر لبه شمشیر نظارت استصوابی همچنان تیز و بُرا باشد، به نظر من کسانی روی کار خواهند آمد که شاید کلیت نظام و ارزش های نظام برای آنها مهم نباشد.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار کرد: برای عبور کشور از وضعیت کنونی امیدوارند اجازه دهند نیروهای مردمی معتقد و ملتزم به قانون اساسی جمهوری اسلامی کنشگری سیاسی انجام دهند و در صحنه انتخابات مجلس حضور پیدا کنند، قطعا رقابت سازنده نیروهای دموکراسی خواه و معتقد به صندوق آرا می تواند وضعیت را به نفع کشور سامان دهد.
وی ادامه داد: هرگاه وضعیت طوری بود که نیروهای مردمی و دلسوز نظام امکان حضور بیشتری در صحنه انتخابات را داشتند محصول آن انتخابات بسیار دلپذیرتر و همگام تر با ارزش های انقلاب و کشور بوده است. خوشبختانه اتفاقی که در مجلس برای اصلاح قانون انتخابات افتاد و لایحه ای که دولت در این زمینه تقدیم مجلس کرد می تواند زمینه تقویت تحزب را با برگزاری استانی انتخابات مجلس فراهم کند و این گام موثری خواهد بود تا نمایندگان واقعی مردم را در سنگر مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تداوم ائتلاف اعتدال و اصلاحات در انتخابات مجلس آینده تأکید کرد: قطعا با توجه به حرکت های انتحاری و غیرمنطقی دلواپسان و نیروهای رادیکال همبستگی و همگرایی و ائتلاف همه نیروهای معتقد به اصل نظام ضرورت دارد. مشی میانه روی در حرکت به سمت اصلاح امور به صورت گام به گام می تواند موثر باشد و جلوی تندروهایی که با حرکت های رادیکال کارامدی نظام را دچار چالش می کنند می گیرد، در این صورت است که انشاءالله آینده روشنی خواهیم داشت. برچسب ها: اصلاح طلبان ، سرمایه اجتماعی ، غلامرضا انصاری

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصلاح طلبان سرمایه اجتماعی غلامرضا انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: تولید و تثبیت نرخ ارز، مسکن، خودرو، فساد اداری، اجتماعی و بانکی از جمله موضوعاتی است که در حوزه حل مشکلات اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین رسیدگی به وضعیت فرهنگی کشور و فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های مجلس دوازدهم برشمرد و افزود: در ساماندهی این دو حوزه، دولت و مجلس باید تلاش کنند تا هم بدون محدودیت‌های دست و پا گیر، فضای درستی ایجاد و دسترسی‌های لازم برای کسب و کار فراهم شود و هم آسیب‌های ناشی از آن کاسته شود.

ذوالنوری درباره آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: به طور معمول در مجلس دو فراکسیون سیاسی داریم، اما با توجه به تنوعی که میان نیرو‌های انقلاب شکل گرفت، پیش بینی می‌شود سه فراکسیون در مجلس آینده تشکیل شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور