Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای‌شهر کرج از رویکرد هوشمندسازی در ارائه خدمات اداری و مالی در مناطق 10 گانه شهرداری این کلانشهر اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین خلیلی اردکانی گفت: با توجه به اینکه اغلب مراجعات به شهرداری برای مواردی نظیر پرداخت عوارض نوسازی، صنفی، خودرو، درخواست های شهرسازی از جمله پاسخ استعلام محضر، بانک، پایان کار و پروانه ساختمانی و خدمات مرتبط با حوزه ۱۳۷ است، از سال ۸۲  شهرداری مکلف شد تا اتوماسیون شهرسازی در شهرداری را پیاده سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، فرآیند کار به دلایل مختلف با کندی پیش رفته است.

این عضو شورای‌شهر کرج ادامه داد: از یک سال و نیم گذشته با پیگیری های شورای اسلامی شهر در دوره پنجم و همکاری شهرداری، تغییر نرم افزار مورد استفاده و پیگیری مورد توجه سازمان فاوا، مواردی نظیر اسکن و ورود اطلاعات پرونده‌ها، یکپارچه‌سازی فرآیندها، یکپارچه کردن فرم های گواهی‌ها، پیاده سازی امضای دیجیتال در شهرداری به انجام رسید. این در حالی بود که همه موارد پیاده سازی شده به فرایند های داخلی شهرداری مرتبط بود و همچنان ارباب رجوع امکان ثبت و پیگیری درخواست‌ها را نداشت.

وی با اشاره با اینکه از دی ماه سال جاری با پیگیری‌های انجام شده درگاه خدمات الکترونیک شهروندان برای یکپارچه سازی و دسترسی اینترنتی آنان برای انجام و پیگیری موارد فوق و با قابلیت‌های ذیل توسط سازمان فاوا در جهت تحول اداری ایجاد شده است، اظهار کرد: تسریع و تسهیل پاسخگویی به شهروندان، شفاف سازی روند پاسخگویی، کاهش سفرهای شهری و تسهیل در امر پرداخت عوارض شهری از جمله مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: در کنار این سامانه نیز خدمت مناطق شهرداری با تجمیع فعالیت هایی که با بیشترین مراجعات شهروندان مواجه هستند، در طبقه همکف مناطق راه اندازی شده تا ارباب رجوع بدون مراجعه به واحدها؛ بخش قابل توجهی از امور، نظیر ثبت پیگیری و دریافت گواهی درخواست ها، پرداخت عوارض نوسازی ، اصناف و شهرسازی و... را انجام دهند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 الکترونیک شورای اسلامی شهر شورای شهر شهرداری نرم افزار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود