Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:55:55 GMT

هوای اهواز ناسالم برای تمام گروه‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۱۳۶۳

هوای اهواز ناسالم برای تمام گروه‌ها است

تهران - ایرنا - مدیر دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای اهواز با شاخص 167 در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها و شهرهای یزد با شاخص 121 و ایلام 146 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

«شینا انصاری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای شهرهای یاسوج با شاخص 21، ساری 24، کرج 25 ، رشت31، قم36، بیرجند41، شهرکرد 41 و سمنان 44 در شرایط پاک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: همچنین هوای شهرهای اراک با شاخص 54، سنندج 55، زاهدان 55، تبریز 55، خرم آباد56، بندرعباس 58 ، تهران58، کرمان 60، قزوین 67، ارومیه 68، اصفهان 68، زنجان 68، شیراز 80، همدان ٨٢ ، مشهد 94، بوشهر 96 و کرمانشاه 98 در شرایط قابل قبول قرار دارد.
انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت: آلاینده منو اکسیدکربن با شاخص 30 در شرایط پاک، ازن 36 پاک، دی‌اکسید نیتروژن 72 قابل قبول، دی‌اکسید گوگرد 12 پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون 44 پاک و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون 58 قابل قبول است.
بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، فردا یکشنبه (26 اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در بیشتر نقاط شاهد بارندگی، آبگرفتگی معابر، رگبار، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف خواهیم بود.
«فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: امروز بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف دارند اما بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
علمی**9014**1883

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هوا ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط‌کریم با شاخص ۱۸۸ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۲۴، پاکدشت با شاخص ۱۱۷، پیشوا با شاخص ۱۴۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۷، سلامت با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۳۲، قرچک با شاخص ۱۲۸، ورامین با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۵، اسلام‌شهر با شاخص ۹۸، امام خمینی با شاخص ۵۸، باغستان شهریار با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۷۰، پردیس با شاخص ۷۲، پونک با شاخص ۷۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۷۹، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۱، دماوند با شاخص ۹۶، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۹، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹، شهریار با شاخص ۷۵، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۶۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۸۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۴۲، چشمه با شاخص ۳۹، سرخه‌حصار با شاخص ۴۸، علم و صنعت با شاخص ۳۶، قدس با شاخص ۳۵ و لواسانات با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750981

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت