Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیشنهاد معافیت ۲۰ درصدی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما را در کارگاه‌هایی که از نیروی کار زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند به دولت ارائه نموده است.

به گزارش  ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، نظر به اهمیت جایگاه زنان سرپرست خانواده و نقش آنها در ابعاد فردی و خانوادگی، برنامه ریزی در جهت توانمندسازی آنها و حمایت از خانوارهای تحت پوشش ایشان، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیشنهاد معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما را در کارگاه هایی که از نیروی کار زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند به دولت ارائه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بنا به دلایل مختلف، رشد جمعیت زنان سرپرست خانوار در اغلب کشورها رو به فزونی گذارده است تا جایی که این امر به صورت یک آسیب اجتماعی مطرح شده و در جامعه ما نیز پدیده خانوارهای زن سرپرست رو به افزایش است.

زنان سرپرست خانوار از جمله اقشار آسیب پذیری هستند که در اثر عواملی مانند فوت، طلاق، اعتیاد همسر، از کارافتادگی، متارکه و ... وارد گردونه مسائل اجتماعی شده و با مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه های معیشتی و غیر آن، دست به گریبانند

به طور معمول زنان سرپرست خانوار در جامعه با عوامل آسیب زایی چون ضعف دسترسی به فرصتهای شغلی و فقدان درآمد مستمر و مشکلات روحی و روانی مواجه هستند و در صورت عدم حمایت های لازم هزینه های آسیب زایی آن به جامعه تحمیل خواهد شد.

از این رو،‌ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، از حیث مسائل اقتصادی و امور معیشتی، علاوه بر افزایش نقش آنها در تصمیم گیری در ابعاد فردی،‌ خانوادگی و اجتماعی به بهبود وضعیت اقتصادی خانواده و رهایی از فقر آنها و افراد تحت پوشش ایشان خواهد انجامید.

به همین جهت پیشنهاد شده، صاحبان کار و کارفرمایان تمامی کارگاههای تولیدی، صنعتی،‌ فنی، خدماتی و غیر آن که از نیروی کار زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند، به ازای هر بیمه شده زن، از پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف شوند.

بر اساس این پیشنهاد، دولت موظف است اعتبار لازم برای اجرای قانون را در بودجه سالیانه پیش بینی کند.

گفتنی است، این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هيات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار