Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:14:49 GMT

آزمایش عرق بدن جایگزین آزمایش خون می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۷۷۵

آزمایش عرق بدن جایگزین آزمایش خون می‌شود

پژوهشگران آمریکایی، نوعی حسگر پوشیدنی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با بررسی عرق بدن، داده‌هایی مشابه آزمایش خون ارائه دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، پژوهشگران "دانشگاه سینسینتی"(UC) آمریکا، نوعی فناوری پوشیدنی ابداع کرده‌اند که می‌تواند سلامت انسان را با روش جدیدی بررسی کند. این فناوری، یک حسگر زیستی کوچک است که خون، عرق و اشک کاربر خود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت‌های فنی در ابزار پوشیدنی، به شرایط زیستی انسان محدود است. این حسگر، نخستین نمونه ابزار آزمایشی است که در عرض چند ساعت، نمونه عرق و خون را به طور مؤثر و با روش غیرتهاجمی بررسی می‌کند.

لازم به ذکر است که دانشگاه سینسینتی تاکنون، فناوری‌های نوین بسیاری در حوزه ابداع حسگرهای زیستی ارائه داده است که کار خود را با بررسی عرق بدن انجام می‌دهند."جیسون هایکنفلد"(Jason Heikenfeld)، استاد دانشگاه سینسینتی در این باره گفت: دانشگاه ما، سابقه قابل توجهی در این حوزه دارد.

بررسی سلامتی افراد با کمک آزمایش خون، معمولاً در آزمایشگاه صورت می‌گیرد و به زمان زیادی نیاز دارد. هایکنفلد افزود: این حسگر جدید، به پزشکان امکان می‌دهد سلامت افراد را به مرور زمان و به شکل ساده‌تری بررسی کنند. قدرت این حسگر بسیار بالاست و روند بهبود بیماران را نیز به پزشک نشان می‌دهد.

هدف پژوهشگران، ارائه حسگری بود که علاوه بر فراهم کردن اطلاعات دقیق، امکان تشخیص و بررسی در بلندمدت را برای پزشکان فراهم کند. آنها در بررسی‌های خود دریافتند که عرق بدن، بهترین گزینه برای آزمایش به صورت غیرتهاجمی است زیرا اطلاعاتی مشابه اطلاعات آزمایش خون ارائه می‌کند و قابل کنترل و بررسی دقیق است.

این حسگر پوشیدنی که به اندازه یک چسب زخم است، عرق بدن بیمار را هنگام استراحت او بررسی می‌کند و تحلیل‌های خود را در مورد نحوه واکنش بیمار به داروها در اختیار پزشکان می‌گذارد. علاوه بر واکنش نسبت به دارو، هورمون‌ها و میزان آب بدن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هایکنفلد ادامه داد: ما با ابداع این حسگر، برای نخستین بار توانستیم با بررسی عرق بدن، امکان ارائه داده‌هایی را فراهم کنیم که معمولاً در آزمایش خون مشخص می‌شوند.

این پژوهش، در مجله "Nature Biotechnology" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمايش خون حسگر عرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

 کنسرسیومی از شرکت‌ها در ژاپن اولین دستگاه بی‌سیم پرسرعت 6G در جهان را ساختند. این دستگاه که از فناوری نسل ششم ارتباطات استفاده می‌کند، می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در فاصله بیش از ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) انتقال دهد. این میزان تا ۲۰ برابر سریع‌تر از شبکه 5G است.

به گزارش Docomo، این میزان سرعت انتقال داده، معادل انتقال پنج فیلم HD به صورت بی‌سیم در هر ثانیه است و تا ۵۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت متوسط 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده است.

نتایج آزمایش‌های جدید که در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد، نشان می‌دهد که این دستگاه بی‌سیم، داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه، در فضای داخلی در باند ۱۰۰ گیگاهرتز، و در فضای خارجی در باند ۳۰۰ گیگاهرتز منتقل می‌کند. نمایندگان کنسرسیوم در بیانیه خود اعلام کردند که این تست‌ها در فاصله ۱۰۰ متری انجام شد.

شبکه 5G که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، آخرین استاندارد فعلی ارتباطات بی‌سیم است و تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند جدید به‌کار رفته است. میانگین سرعت 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده تقریباً ۲۰۴.۹ مگابیت بر ثانیه (Mbps) است؛ درحالی‌که حداکثر سرعت تئوری 5G حدود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

اما طبق گفته GSMA، دانشمندان درحال‌حاضر روی ساختن نسل ششم این استاندارد 6G کار می‌کنند. استاندارد زیرساخت‌های 6G درحال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود اوایل دهه ۲۰۳۰ این شبکه در بسیاری از مناطق دنیا رسماً در دسترس قرار گیرد.

تفاوت اصلی بین 6G و 6G در باند‌های فرکانس طیف الکترومغناطیسی است که دانشمندان درحال کار روی آن هستند. عملکرد در باند‌های بالاتر، به‌معنای سرعت بسیار بالاتر است. باید منتظر ماند و دید که دقیقاً در چه سالی فناوری 6G در کشور‌ها عرضه می‌شود.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!