Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@22:26:23 GMT

برپایی 22 پایگاه جاده‌ای در خراسان‌شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۵۷۱۷

برپایی 22 پایگاه جاده‌ای در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محسن نجات، رئیس جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی امروز ۲۵ اسفندماه در نشست خبری ویژه طرح نوروزی اظهار کرد: این طرح از امروز آغاز و تا 17 فروردین ماه ادامه دارد.
وی تعداد پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر را 22 پایگاه اعلام کرد، افزود: در مجموع 11 پایگاه ثابت و جاده ای، دو پایگاه ثابت تخصصی شامل واکنش سریع و کوهستان و همچنین 9 پایگاه موقت و سیار در این طرح به ارائه خدمات می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی از نظر نیروی انسانی در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی وجود ندارد گفت: همکاران سازمانی و داوطلب هلال احمر در قالب دو هزار و 420 نفر روز طی این طرح در حالت آماده باش هستند.
نجات خاطرنشان کرد: تیم های ویژه خواهران نیز در این مکان ها و پایگاه‌های مختلف مستقر شده اند تا خدمات ویژه ای را به خواهران ارائه دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر درباره استقرار بالگرد در استان نیز گفت: با پیگیری های انجام شده، هلیکوپتر امداد به مدت حدود دو هفته در استان مستقر خواهد بود.
وی افزود: استقرار هلیکوپتر نجات از روز ششم فروردین انجام می شود و طی طرح نوروزی، در نقاط مختلف استان مستقر می شود تا تسریع کننده عملیات امدادی باشد.
نجات با اشاره به وظیفه اجتماعی جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، در تلاش بودیم تا در حد توان به تعدادی از خانواده های نیازمند کمک کنیم، بنابراین اقدام به شناسایی آن ها کردیم.
وی افزود: نهایتا توانستیم 800 نفر از نیازمندان و سرپرستان خانواری که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند را شناسایی و 500 هزار تومان به هر یک کمک کنیم.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر کشور همچنین در نظر دارد تا با هماهنگی سازمان بهزیستی، به افرادی که دارای ضایعه نخائی هستند، یک میلیون و 200 هزار تومان کمک داشته باشد که در دست پیگیری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی همچنین به اعلام عملکرد این سازمان در خدمات رسانی به مناطق محروم استان پرداخت، گفت: طی امسال توانستیم در قالب کاروان های سلامت به 46 روستای استان خدمات رسانی کنیم.
وی اظهار کرد: در هر یک از سفرهایی که به مناطق محروم استان داشتیم حدود 15 میلیون تومان داروی رایگان بین بیماران توزیع می کردیم، در مجموع در این سفرها شش هزار و 499 نفر تحت پوشش حمایت های هلال احمر قرار گرفتند.
نجات با اشاره به آمار بالای مراجعه نیازمندان به هلال احمر،گفت: با توجه به این موضوع، از خیران و مردمی که خواهان کمک به نیازمندان هستند استقبال می کنیم. در صدد راه اندازی بانک تجهیزات پزشکی در استان هستیم که در این حوزه به کمک خیران نیاز داریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن پایگاه امداد جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از نجات جان کودک دو ساله سردشتی با تلاش امدادگران این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از نجات جان یک کودک غرق شده سردشتی توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.

وی در تشریح این خبر افزود: عصر امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام این خبر نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی تصریح کرد: در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی نجات داده شده و جهت سیر مراحل بعدی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

کد خبر 748167

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل